• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A legsürgősebb esetekhez átlag 12,3 perc alatt kiérnek

Lapszemle MA 06:03 Forrás: hvg.hu
A legsürgősebb esetekhez átlag 12,3 perc alatt kiérnek

A mentőszolgálat jelenleg tesztel egy olyan rendszert, amelynek segítségével kamerán keresztül is lehet majd segélyhívást intézni.

Az Országos Mentőszolgálat jelenleg tesztel egy olyan rendszert, amelynek segítségével kamerán keresztül is lehet majd segélyhívást intézni, írja a hvg.hu

Máshogy látja a lakosság és a sajtó az Országos Mentőszolgálat munkáját, ezt a szakadékot szeretnék áthidalni – mondta Győrfi Pál a szervezet kommunikációs vezetője az Országos Mentőszolgálat első sajtóreggelijén.

„Aranymosáshoz hasonlíthatjuk azt a feladatot, amikor a kollégák kiszűrik a beérkező hívások közül, hogy melyik esethez kell azonnal mentőt küldeni” – tette hozzá Győrfi, mivel sok az indokolatlan mentőhívás is.

A mentőszolgálat több módon próbálja fejleszteni a mentésirányítást, többek között zajlik a tesztelése egy olyan programnak, amelynek segítségével a mentésirányítók a betegekkel, a páciens vagy a hívást bonyolító személy telefonján lévő kameráján keresztül is kapcsolatba léphetnek egymással. Így a mentésirányító élőben láthatja a beteg állapotát, amely segítséget nyújt a döntéshozatalban.

Csató Gábor főigazgató a londoni mentőszolgálatról kezdett beszélni, elmondta, hogy az ottani kollégáktól úgy értesült, hogy ott taxit is hívnak a sürgős esetekhez, mert azt tapasztalták, hogy a mentőkocsik lassabban érnek ki a páciensekhez. “Londonban gyakori, hogy 4-5 órára beragadnak a kórházakban a mentőkocsik” – mondta Csató, hozzátéve, hogy Magyarországon naponta 5000 segélyhívás érkezik be a mentőkhöz. Ez azonban Csató szerint nem követendő példa és nem a legjobb megoldás, mert a taxi csak a kórházig tudja vinni a beteget, ellátást nem képes nyújtani, illetve, ha nincsen szabad kapacitás arra, hogy a kórház mentőegységei tudják fogadni a beteget, akkor nincsen kinek átadni a pácienst, ezért itthon nem fontolgatják a taxitársaságok bevonását a sürgős betegszállításba.

2024-ben azonnali, újraélesztést igénylő mentéseknél a kiérkezési idő országos átlaga 12,4 perc volt. “Arra törekszünk, hogy minél hamarabb ott legyünk és el tudjuk kezdeni az újraélesztést. Ha tehetnénk egy perc alatt érnénk ki minden sürgős esethez” – mondta Csató. Ezt az időt a hívás beérkezésétől számítják. A P2 sürgősségi szinten a kiérkezési idő 20 perc, P3 eseteknél 29 perc átlagosan. A legkevésbé sürgős („P4”-„P5” kategória) esetekhez jelenleg 39, illetve 41 perc alatt ér ki a mentő Magyarországon.

További részletek a hvg.hu-n