Magyarországon és Lengyelországban jelentős arányban gondolják rossznak egészségügyi szolgáltatásukat.
Magyarország az egészségügy jelenlegi és várható, jövőbeni állapota, az egészségügy minősége, az orvosok elérhetősége a várólisták hossza tekintetében éppúgy a lista hátulján végzett a vizsgált 34 ország közül, mint az egyenlő ellátás, az egészségügybe fektetett lakossági bizalom, az egészség ára vagy az információhoz való hozzáférés terén – derül ki az Ipsosnak a Népszavához eljuttatott legfrissebb nemzetközi elemzéséből.
Bár a megkérdezettek több mint a fele (53%) jónak írja le országa egészségügyi szolgáltatásainak minőségét úgy gondolja, hogy a legjobb kezelésben részesül, de csak egyharmaduk (33%) gondolja úgy, hogy egészségügyi szolgáltatása javulni fog az elkövetkező években, és egyetértés van abban, hogy a rendszer túlterhelt (61%), a hozzáférés és a létszámhiány jelenti a legnagyobb kihívást (42%). Brazília (31%), Mexikó (31%) és Peru (35%) rossznak minősítette egészségügyi ellátását. Hasonlóan kiemelkedik Magyarország és Lengyelország, ahol jelentős arányban gondolják rossznak egészségügyi szolgáltatásukat (53%, illetve 43%).
Mivel az egészségügyi rendszerek túlterheltek, a fő észlelt probléma a kezeléshez/várakozási időkhöz való hozzáférés illetve annak költsége. A várakozási idők Magyarországon, Chilében és Portugáliában különösen nagy gondot okoznak, és mindhárom országban 65%-uk emeli ki kihívásként).