• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A mentő nem taxi szolgálat

Lapszemle Forrás: BAON

A mentőautó nem a munkaidőn túli egészségügyi taxi szolgálat és csak valóságos probléma esetén hívható!

A mentőállomások fejlesztésével jelentősen megnő a Dél-alföldi terület, ezen belül pedig Bács-Kiskun úgynevezett mentési biztonsága – állítja dr. Zentay Attila orvosigazgató, akit a következő egy év korszerűsítései kapcsán kérdezett a baon.hu portálja. A mentőszolgálat Dél-alföldi régiójának orvosigazgatója jelenleg Bács-Kiskun, Békés, és Csongrád megye 30 mentőállomásának irányításáért felelős. Területe három új mentőállomással gyarapodik.

A korszerűsítések fő célja, hogy minél nagyobb arányban 15 percen belül kiérjenek a mentők a helyszínre. Ehhez új állomásokra van szükség, hogy lefedjék a fehérfoltokat. De, szükséges a már meglévő állomások felújítása, és kellenek korszerű mentőautók. Ahhoz pedig hogy megfelelő színvonalon el is láthassák a betegeket, új mentéstechnikai eszközökre, és jól képzett szakemberekre van szükség.

A gyorsabb kivonulás érdekében valamennyi állomáson arra törekszünk, hogy a bajtársak könnyebben megközelíthessék a mentőautókat. Tehát olyan korszerűsítések lesznek, melyek biztosítják a közvetlen összeköttetést a legénységi rész, illetve a garázsok között. Ugyanakkor mindenhol elektromos garázs- és kültéri kapukat szerelnek fel, melyek a riasztással egyidőben automatikusan működésbe lépnek.

Ezzel párhuzamosan az állomások energiaellátást is korszerűsíteni kell. Törekszünk a nagyobb arányú zöldenergia felhasználásra, ezért valamennyi állomáson napkollektorok fejlesztik majd az energiát. De, a legtöbb állomáson korszerűsítjük a fűtést, kicseréljük a nyílászárókat, a garázsokban szénmonoxidmérőket szerelünk fel – sorolta a szakember.

A fejlesztések kapcsán az orvosigazgató kiemelte: százszázalékos mentési biztonság sehol nincs a világon. Ugyanakkor az európai normák tekintetében jelentősen megnő a Dél-Alföldi terület, ezen belül pedig Bács-Kiskun megye biztonsága. Mint mondta, rendszeresen elemzik állomásaik statisztikáját, melyből egyértelműen kimondható, hogy elegendő a mentési kapacitás a megyében. Inkább az indokolatlan kihívások számát kellene csökkenteni – mutatott rá az orvosigazgató. Mint mondta, meg kellene végre tanulnia a társadalomnak, hogy a mentőautó nem a munkaidőn túli egészségügyi taxi szolgálat és csak valóságos probléma esetén hívható!