• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A nagyothallás sem teheti zárójelbe az értékeket

Lapszemle Forrás: magyarhirlap.hu

A siketek a kórházakban, ügyfélszolgálatokon is igénybe vehetik a videoalapú jelnyelvi tolmácsolást.

Novembertől élesben működik a nagyothallók, siketek és a hallók közti kommunikációt jelnyelvvel és szöveges módon akadálymentesítő Kontakt tolmácsszolgáltatás.

Kétszázmillió forint további támogatást hagyott jóvá a kormány a siketek és nagyothallók akadálymentes kommunikációját elősegítő Kontakt tolmácsszolgáltatás fejlesztésére, a tesztidőszakot ugyanakkor október végéig meghosszabbították – közölte videoüzenetében a napokban Kósa Ádám, a SINOSZ (Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége) elnöke, fideszes EP-képviselő – írja a magyarhirlap.hu.

A Kontakt szolgáltatás lényege, hogy a jelnyelvi tolmácsnak nem kell személyesen elkísérnie siket ügyfelét, hanem interneten, videós kapcsolatban vagy szöveges tolmácsolással segíti a halló emberrel való kommunikációt és ezáltal az ügyei intézését. Az utóbbi időben a szolgáltatás már a nagyothalló emberek számára is elérhető. Kósa Ádám beszámolt arról is, hogy a rendszer tesztelésében több mint ezerkétszázan vesznek részt, a számuk stabil, azaz elégedettek vele, és bizalommal vannak iránta.

A Kontakt videotolmács-szolgáltatást a SINOSZ fejlesztette ki, és az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapjának finanszírozásával valósult meg. Munkanapokon már reggel nyolc és este nyolc óra között elérhető, sürgős esetben este nyolc óra után az ügyeletet lehet keresni. A szolgáltatás célja, hogy akadálymentesítse a mindennapi kommunikációt a munkahelyeken, az iskolában, az egészségügyben, a különféle közszolgáltatások igénybevételekor. „Reményeink szerint egyre több kórházban, okmányirodán és szupermarketben lehet hamarosan találkozni a Kontakt által akadálymentesített ügyfélszolgálati munkahelyekkel" – hangsúlyozta Kósa Ádám.

Az érintettek nagy része tud erről a lehetőségről, segítségével egyre több siket vagy nagyothalló embernek sikerül leküzdenie gátlásait és a nehézségeket. A halló társadalom nagy része azonban nem szerzett tudomást erről az akadálymentesítési módszerről.