• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A szmog kifogott az Orbán-kormányon

Lapszemle Forrás: nol.hu

Számos európai állam már megoldotta vagy mérsékelte a problémát.

2008 óta zajlik kötelezettségszegési eljárás Magyarországgal szemben a levegőben lévő szálló por (PM10) túlságosan magas koncentrációja miatt, de a magyar kormány egyelőre nem találja az egészségre veszélyes szennyezés ellenszerét. Számos európai állam már megoldotta vagy mérsékelte a problémát, nálunk eddig az előre tudhatóan hatástalan beavatkozások domináltak - írta a nol.hu

Az országban 14 nagyvárosban (Budapest, Debrecen, Eger, Győr, Miskolc, Nyíregyháza, Pécs, Salgótarján, Szeged, Székesfehérvár, Szolnok, Tatabánya, Várpalota, Veszprém) mérik a PM10 koncentrációt, de a többi településen sem feltétlenül jobb a helyzet: amikor Budapesten felgyűlik a szmog, megfelelő széljárás esetén a pilisi falvak levegője is mérgezővé válik.

A Levegő Munkacsoport véleménye szerint a meglévő szomgriadó-rendeletek a valóságban nem érnek semmit: a budapesti szmogriasztás esetén például csak a fekete matricás rendszámú autókat kell leállítani, ezekből azonban alig van néhány a fővárosban (ráadásul ezt már a szmogrendelet megalkotása idején, 2010-ben jelezte az illetékes hatóság).

A zöldek javaslata szerint a riasztást már akkor be kellene vezetni, ha a PM10-koncentráció meghaladja a 80 mikrogrammot köbméterenként (a jelenlegi 100 mikrogramm helyett), ahogyan a legtöbb európai nagyvárosban jelenleg történik. Az sem helyes, hogy csak a határérték elérése után két nappal rendelik el a riasztást: indokolt lenne a küszöbérték túllépését követő három órán belül riasztani...