• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

A szocialisták pont ebbe buktak bele

Lapszemle Forrás: valasz.hu

Ha az állam végletesen el akarja gyengíteni önmagát, akkor ez helyes útnak látszik.

A Fidesz úgy került hatalomra, hogy az előző kormány társadalmi konszenzus nélkül akart hozzányúlni a nyugdíj- és egészségbiztosítási rendszerhez. A kormány most éppen erre készül. De miért hallgat mindenki? - írja a válasz.hu publicistája.

Annyi tudunk, hogy a kormány előállt egy bürokráciacsökkentő csomaggal, nyilván jól tette, van éppen elég lenyirbálandó vadhús az államapparátuson. Ám meghökkentő, hogyan kerültek bele ebbe a csomagba az állam ellenőrzési és finanszírozási feladatait ellátó szervek, mint az egészségbiztosító, a nyugdíjbiztosító vagy a tisztiorvosi hivatal.

A magyar egészségügy egyik legnagyobb gondja ugyanis éppen az, hogy ezeknek az intézményeknek nem adnak elég jogosítványt, illetve nem várják el a jogosítványok végrehajtását. Egy erős államnak erős tisztiorvosi hivatala van, amely határozott kézzel követeli meg például a kórházi fertőzések jelentését, és ha valamely intézmény mondjuk a nemzetközi átlag 50 százalékának megfelelő értéket sem jelent, ott ellenőriz, s vagy dicsér (mert tényleg így van) vagy szigorúan büntet (mert elhallgatták a tényeket). Nálunk viszont az jelent, akinek éppen kedve vagy megfelelő szakembere van, úgy sincs tétje a dolognak, mert az intézményenkénti adatok annyira megbízhatatlanok, hogy egyszerűbbnek látszik titkosítani őket.

Az egészségbiztosítónak pedig az volna a szerepe, hogy a rossz eredményességgel működő intézményeknél felmondja a finanszírozási szerződést, vagy legalábbis belengesse ezt, és a tisztiorvosi hatóság segítségével feltárja a rossz mutatók okait. Hogyan lehetséges például, hogy van olyan megyénk, ahol a combnyaktöréses betegek fele egy évvel a balesetet követően meghal, máshol pedig ez az arány 25 százalékos? Ha az állami egészségügy kulcsszereplőit ez nem érdekli, nem lépnek fel ellene, akkor ez örök életre így is marad. Kérdések a teljes cikkben