A csaknem 200.000 hívás több mint 60%-a inadekvát tartalmú, téves, néma, hecc, zaklató hívás.
A Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének adatai alapján az elmúlt 1 évben – más segélyhívó számokhoz hasonlóan - jelentősen emelkedett az inadekvát hívások száma. A hecc – és zaklató hívók magas aránya jelentős időveszteséget, pszichés terhet okoz az önkéntesek munkájában, felesleges kiadást az állami közteherviselésben. A legnagyobb problémát azonban az okozza, hogy a telefonvonalak foglaltsága miatt a valóban rászorulók, krízishelyzetben lévők nem kaphatnak segítséget- tudatták közleményben.
A 116-123 ingyenesen hívható telefonos lelki elsősegély hívószám bevezetése óta folyamatosan növekszik a hívások száma a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok (LESZ) 18 szolgálatánál. Az elmúlt év adatai alapján a közel 200.000 hívás több mint 60%-a inadekvát tartalmú (téves, néma, hecc, zaklató hívás). Kiemelkedő a hecchívók, szórakozni kívánó hívók aránya, akik a segélyhívás lehetőségével nem a célnak megfelelően élnek.
Az általuk okozott foglalt segélyhívó-vonal azt eredményezi, hogy a krízisben, konfliktushelyzetben lévő, szuicid szándékkal a lelki elsősegély telefonszolgálatokhoz forduló hívók nem érik el az önkéntes segítőket.
A LESZ szándéka, hogy felhívja a figyelmet a segélyhívószám adekvát használatára, hogy érdemben "Beszélhessünk egymással…", valamint különböző jogi lehetőség igénybe vételét fontolgatja a hecc- és zaklató hívók távoltartása végett - írták a közleményben.