• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Akadálymentesség buktatókkal

Lapszemle 2019.08.29 Forrás: hvg.hu
Akadálymentesség buktatókkal

Az üzemeltetőnek nincs arról fogalma, hogy a felhasználónak melyek a valós igényei.

Magyarországon és Európa többi országában is jelenleg önbevallásos módon állítják magukról az éttermek, hotelek, hivatalok, plázák, hogy megfelelnek az akadálymentesség kritériumainak, ám az érintettek sokszor keserűen csalódnak e minősítésekben. Egy új magyar kezdeményezés kidolgozott egy minősítő-tanúsító rendszert, és azt egész Európára levédette - írta a hvg.hu.

„Azt mondja egy kávézó magáról, hogy a hely akadálymentes. De ha odamegy egy mozgássérült, egy látás- vagy hallássérült, vagy valamilyen kognitív betegséggel küzdő ember, koránt sem biztos, hogy ő is egyetért ezzel a minősítéssel. Az üzemeltetőnek ugyanis nem mindig azt jelenti az akadálymentesség, mint a felhasználónak, így nem megtévesztésből állítják, hogy ők megfelelnek az akadálymentességnek, hanem egyszerűen az üzemeltetőnek nincs arról fogalma, hogy a felhasználónak melyek a valós igényei. Összességében tehát vagy hiányzik az információ az akadálymentességről, vagy ha van az nem hiteles és részletes!" – mondja Berecz, aki szerint még az a jobb eset, ha egy hely egyáltalán gondol az akadálymentességre és megpróbálja ezt az információt közvetíteni is.

Ez a felismerés vezette Berecz Balázst és társait arra, hogy kidolgozzanak egy minősítési rendszert és egy védjegyet az ilyen helyekre, ebből nőtt ki az idén márciusban indult és máris harminc minősített helyszínnel rendelkező Access4you. Részletek a teljes cikkben