Az üzemeltetőnek nincs arról fogalma, hogy a felhasználónak melyek a valós igényei.
Magyarországon és Európa többi országában is jelenleg önbevallásos módon állítják magukról az éttermek, hotelek, hivatalok, plázák, hogy megfelelnek az akadálymentesség kritériumainak, ám az érintettek sokszor keserűen csalódnak e minősítésekben. Egy új magyar kezdeményezés kidolgozott egy minősítő-tanúsító rendszert, és azt egész Európára levédette - írta a hvg.hu.
„Azt mondja egy kávézó magáról, hogy a hely akadálymentes. De ha odamegy egy mozgássérült, egy látás- vagy hallássérült, vagy valamilyen kognitív betegséggel küzdő ember, koránt sem biztos, hogy ő is egyetért ezzel a minősítéssel. Az üzemeltetőnek ugyanis nem mindig azt jelenti az akadálymentesség, mint a felhasználónak, így nem megtévesztésből állítják, hogy ők megfelelnek az akadálymentességnek, hanem egyszerűen az üzemeltetőnek nincs arról fogalma, hogy a felhasználónak melyek a valós igényei. Összességében tehát vagy hiányzik az információ az akadálymentességről, vagy ha van az nem hiteles és részletes!" – mondja Berecz, aki szerint még az a jobb eset, ha egy hely egyáltalán gondol az akadálymentességre és megpróbálja ezt az információt közvetíteni is.
Ez a felismerés vezette Berecz Balázst és társait arra, hogy kidolgozzanak egy minősítési rendszert és egy védjegyet az ilyen helyekre, ebből nőtt ki az idén márciusban indult és máris harminc minősített helyszínnel rendelkező Access4you. Részletek a teljes cikkben