A kamara titkára szervezetlenségről, átláthatatlan ügymenetről, az oltásra jelentkezés nehézségeiről számolt be.
Élesben tesztelte Novák Hunor orvos, hogyan működik az orvosok koronavírus oltása. Budapesti oltócentrumokat hívott végig, majd Facbook oldalán beszámolt tapasztalatairól. Volt, ahol nem vették fel neki a telefont, máshol tartósan ki volt kapcsolva a készülék. Egy harmadik helyen arról tájékoztatták, hogy csak saját dolgozóikat oltják be. De akkor miért van meghirdetve oltópontként? – kérdezi bejegyzésében Novák. Egy másik helyen azt mondták neki, hogy online lehet jelentkezni az oltásra, majd gyorsan hozzátették, hogy a jelentkezési oldal nem működik - írja a 24.hu.
A többi budapesti helyen pedig fel sem vették neki a telefont. Fél óráig próbálkozott folyamatosan. Novák Hunor szerint az látszik, hogy hiába vannak kiváló szakemberek, hiába küzdenek orvosok, nővérek erejükön felül, a mögöttes adminisztratív, informatikai háttér rendkívül gyenge. Borzasztó nehéz lehet így dolgozniuk, és erről nem ők tehetnek, ők is áldozatai a rendszernek – írja.
...
A Magyar Orvosi Kamara úgynevezett Realitás projektjének kedden nyilvánosságra hozott újabb részében az egészségügyiek koronavírus-elleni oltását vette nagyító alá. Svéd Tamás, a kamara titkára szervezetlenségről, átláthatatlan ügymenetről, az oltásra jelentkezés nehézségeiről számolt be az összefoglalóban. Svéd szerint a kórházak többé-kevésbé megszervezték saját munkatársaik beoltását, de a máshol dolgozók nehéz helyzetbe kerülnek, amikor jelentkeznének, helyet, időpontot kérnének valamelyik oltóponton.
Novák Hunorhoz hasonlóan ő is megjegyzi, hogy az oltóhelyek honlapján az online időpontkérés helyenként működik, másutt nem, de a működők is gyorsan betelnek. A megadott telefonszámok egy része hibás vagy elérhetetlen, a vonalak foglaltak, túlterheltek.
További részletek a cikkben.