Azok az önkormányzatok, amelyek továbbra is szeretnék biztosítani a cafeteriát, nehezen találják erre a jogszabályi lehetőséget.
A védőnők többségének romlottak a munkakörülményei az elmúlt hetekben – ez derül ki a Szalainé Pintér Boglárka, a Független Egészségügyi Szakszervezet (FESZ) védőnői alapszervezetének vezetője által kiküldött kérdőívekből. A 700 válaszadó közül csupán heten elégedettek az új rendszerrel - írta az index.hu.
Szalainé Pintér Bolgárka szerint szükség volt arra, hogy a védőnői hálózat egységes szakmai irányítás alá kerüljön, mivel túlságosan széttagolt volt a rendszer.
Az azonban, hogy a munkáltatás, az ellenőrzés és a minősítés egy kézbe került, sok problémát fog felvetni, már az átalakítás első heteiben számos nehézséggel kellett szembenézniük a kollégáknak – emelte ki az Indexnek az FESZ védőnői alapszervezetének vezetője.
Szalainé Pintér Boglárka szerint bőven lett volna idő arra, hogy az egységes irányítást megvalósító részletszabályokat kidolgozzák, ezzel elkerülhető lett volna a jelenlegi helyzet, vagyis hogy ugyanazokra a kérdésekre eltérő válaszokat kapnak, akár egy megyén belül dolgozó területi védőnők is.
Volt olyan, hogy a munkavégzéshez valaki számára sem telefont, sem előfizetést nem biztosítottak, mások pedig flottás szerződéssel használhatják a készüléket. Egyik kolléganőnk pedig készüléket nem, csak SIM kártyát kapott, mikor megkérdezte, hogy hova tegye, egyszerűen azt válaszolták, hogy tartsa a fiókban. A mentorok számára is kellemetlen, hogy ellentmondó információkat küldetnek ki velük – sorolta a szervezet szakmai képviselője a visszajelzések alapján. Eszközbeszerzés, fenntartási nehézségek, csökkenő jöcedelem - további részletek a teljes cikkben