• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Áll a bál a Rákliga reklámfilmje miatt

Lapszemle Forrás: nepszava.hu

A kampányfilm erős üzenete a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek csoportjának szól.

Áll a bál a Magyar Rákellenes Liga új "egyszázalékos adó" kampányfilmje miatt. A kisfilm egy bírósági tárgyalóban játszódik, ahol a bírónő rákbetegséggel sújtja az elítéltet annak egészségtelen életmódja miatt. A kampányfilm ellen petíció is indult, amit cikkünk írásakor több mint 1700-an írtak alá. A tiltakozók azt is kifogásolták, hogy a liga magát " isteni gondviselőként és új esélyként" nevezi meg - írta a népszava.hu.

"Követeljük, hogy kérjenek bocsánatot, vegyék le a felháborító videót, és fogalmazzák újra a mondandójukat. Ha ez nem sikerül, akkor hagyják abba a működésüket azonnali hatállyal" - olvasható a petíció szövegében.

A Magyar Rákellenes Liga közleményt adott ki, amiben a "félreértéseket" szeretnék tisztázni. "Tekintettel arra, hogy ennek az évnek a mottója az egyén és a társadalom felelősségének hangsúlyozása, ezért ennek a reklámnak a célja a magyar társadalom megszólítása. Az idei cél a megelőzésre, az egészséges életmódra való felhívás - hiszen ebben van az egyén felelőssége, a genetikai adottságokon és a környezeten nem tudunk változtatni! Semmiképp nem volt cél a gyógyult betegek támadása" - írták.

A felhívásra azért is szükség van, mert - mint jelezték - az ingyenes szűrővizsgálatok részvételi aránya 40 százalék körüli, és a panaszt okozó daganatok 70 százaléka már áttétes. Úgy vélik, mivel a kampányfilm célközönsége a még nem beteg, de helytelen életmód miatt fenyegetett emberek csoportja, az ő figyelmüket csak erősebb üzenettel lehet elérni. (A témáról az mno is írt)