A legjellemzőbb igények gépjárműveket és utasokat érintő dologi károk, illetve személyi sérülések voltak.
Idén eddig – tehát szűk hat hónap alatt – nagyjából 160 felelősségbiztosítást érintő káresetet regisztráltak a BKV-nál. A vállalat partnerbiztosítói ezekért összesen 30 millió forint kártérítést fizettek ki, vagyis átlagosan valamivel több, mint 200 ezer forint jutott annak, aki pórul járt a BKV-nak felróhatóan. A legjellemzőbb igények gépjárműveket és utasokat érintő dologi károkkal, illetve személyi sérülésekkel kapcsolatban merültek fel - tudta meg a Világgazdaság.
Az elmúlt év 750 és az idei első fél év 160 káresetével összefüggésben mindössze három per indult a BKV-val szemben. Ebből kettő még folyamatban van, a harmadiknál pedig peren kívül egyeztek meg a felek.
Ez a statisztika azért lényeges, mert cáfolja az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) június végén kiadott közleményében szereplő állításokat, amelyek szerint „a BKV lehetőleg minden kártérítési vitát a bíróság elé visz, ha pedig veszít, akkor igyekszik az érintett járművezetőkre hárítani a megítélt összeg megtérítését” - írta a lap.
Csakhogy a feljegyzések azt bizonyítják, hogy a fővárosi közlekedési vállalat sem 2017-ben, sem pedig 2018-ban nem indított peres eljárást közlekedési balesettel összefüggésben keletkezett kár érvényesítése miatt a munkavállalóival szemben. Sőt maguk a BKV-s sofőrök sem kezdeményeztek ilyen kérdésben (hivatalos nevén: közlekedési balesetből eredően okozott kár megtérítésére felhívó fizetési felszólítás hatályon kívül helyezése) eljárást a cég ellen.