• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Az árammal működő autók az egészségnek is jót tesznek

Lapszemle 2018.06.15 Forrás: villanyautosok.hu
Az árammal működő autók az egészségnek is jót tesznek

A dízeles járművek okozta negatív egészségügyi hatás legalább húszszor nagyobb, mint a tisztán villanyosoké.

A brit kutatóknak korábban sikerült feltárniuk és tudományosan bizonyítaniuk, hogy a villanyautókat vezetők sokkal nyugodtabbak és jobban képesek koncentrálni a kevesebb zavaró tényező, például a motorzaj miatt, mint a benzines autók volánja mögött ülők. Most arról számoltak be, hogy a hagyományos közlekedéssel járó légszennyezés milyen elképesztő mértékű egészségügyi költségeket jelent a britek számára. Az Oxfordi Egyetem kutatása szerint a személygépjárművekből kibocsátott mérgező gázok több mint 10 000 korai elhalálozásért felelősek évente, és összességében minden évben körülbelül 40 000 ember hal meg idő előtt a légszennyezés valamely formája miatt Nagy-Britanniában - olvasható a villanyautosok.hu-n.

A rossz levegőminőségnek azonban pénzügyi vonzatai is vannak: a személygépkocsikhoz és kisteherautókhoz köthető kibocsátás évente nem kevesebb mint 6 milliárd fontnyi egészségügyi költségként jelenik meg, aminek majdnem 90 %-a a dízeles meghajtás bűne. Ennek ellenére a kutatók elsősorban nem az elektromos autózásra buzdítják a lakosokat, így azt sem állíthatjuk, hogy a vizsgálat elfogult lenne a villanymeghajtás iránt, sokkal inkább az életmód megváltoztatását és a kevesebb utazást hangsúlyozzák.

Az oxfordi professzorok azt tanácsolják például az embereknek, hogy a bevásárlásokat gyakrabban végezzék online, az autótól való függésük csökkentése érdekében pedig sétáljanak vagy biciklizzenek, hiszen ha minden negyedik autóút helyett inkább az atletikusabb módját választják a közlekedésnek, azzal már 1,1 milliárd fontnyi egészségügyi kártól mentik meg az államot. Ha pedig nem találnak a benzines és dízeles autóknál tisztább megoldást, akkor maradjanak otthon, és élvezzék a távmunka, távszocializálódás előnyeit. Ez utóbbit olyannyira komolyan gondolják, hogy szerintük a személyes baráti találkozókat gyakrabban kellene felváltania az online beszélgetéseknek, amivel azért elég sokat lehetne vitatkozni, ám ezzel együtt az is nyilvánvaló – és a kutatók is hangsúlyozzák – hogy az elektromos autózás sokat segítene a légszennyezésből származó egészségügyi problémákon.

,,Ha egymillió dízeles autót elektromosra cserélnénk, azzal évi több mint 360 millió fontot takaríthatnánk meg az egészségügyi kiadásokban a helyi légszennyezés következtében” – mondta el a kutatás egyik résztvevője. A szakértők szerint a dízeles járművek okozta negatív egészségügyi hatás ötször nagyobb, mint a benzineseké, és legalább húszszor nagyobb, mint a tisztán villanyosoké.

További részletek a cikkben.