• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Az e-Recept egy éve

Lapszemle 2018.12.06 Forrás: Pharmaonline
Az e-Recept egy éve

A vények 65 százaléka e-Recept, elérhető a célértékként nyolcvan százalékot határoztak meg az ÁEEK-nél. 

Bő egy évvel az EESZT elindítása után a praxisok 87, a járóbeteg-szakellátók 85 százaléka küld adatokat a felhőalapú rendszerbe, ellenben a közfinanszírozott fekvőbeteg-ellátók és a gyógyszertárak kivétel nélkül használják a teret. Minderről Szabó Bálint, az Állami Egészségügyi Ellátó Központ EESZT kialakításáért és fenntartásáért felelős főosztályvezetője számolt be az IME egészségügyi szaklap konferenciáján. Ismételten felhívta a figyelmet arra, hogy mivel nem végeztek minden feladattal, hogy „teljes biztonsággal elengedhessék” a felírási igazolásokat, ezek jövő év végéig használatban maradnak, írja a Pharmaonline.

Párját ritkító vállalkozás, de komoly, kemény kihívás egyben – így jellemezte az EESZT-t Légrádi Gábor, a Novodata elnök-vezérigazgatója. Az EESZT bevezetése során az informatikai beszállítóknál gyakori volt az információhiány, sok volt a szorító határidőcsapda, és senki nem térítette meg az egyre növekvő költségeiket, amelyek elsősorban az informatikusi bérek folyamatos emelkedése miatt szaladtak el – összegezte a tapasztalatokat a gyógyszerészi informatikai piac mintegy 55 százalékát lefedő szolgáltató vezetője. További finomítások szükségesek – összegezte a gyógyszerészektől kapott visszajelzéseket Légrádi Gábor. Mint mondta, a patikusok sokat vártak az EESZT bevezetésétől, és az indulásnál arra számítottak, hogy az abban lévő vényíró szoftverek hasonló készültségi fokon áll, mint a patikai rendszerben, tehát csak hibátlan vények lesznek. Ez az elvárás azonban mindmáig nem teljesült, hiszen továbbra sem találják a 22-es azonosítójú vényt, más szerepel az EESZT-ben, mint a beteg által bevitt felírási igazoláson, problémát okoz a gyógyszeradagolás utólagos kezelése, ahogyan a magisztrális készítmények adminisztrációja sem megoldott – sorolta a vezérigazgató a problémákat, hangsúlyozva, hogy a gyógyszerészek is plusz terhet vállaltak, hiszen az expediálás során a csak papírvényen lévő adatokat nekik kell rögzíteniük a térben.

Szabó Bálint a konferencián beszámolt arról is, hogy munkatársai oktatási roadshowra indulnak, ezt a hozzájuk érkező kérések, valamint a Semmelweis Egyetemen megtartott képzésük tapasztalatai indokolják.