Az egészségturizmus az országmarketing legjobb esélye lehet.
Jóllehet, szakmai körökben a magyarországi kínálat, gyógyszállóinkhoz hasonlóan, elismert, de a világgal való megismertetésük még várat magára. A konferencián felszólalók közül többen a Magyar Turizmus Zrt-tól várnak több munkát. Vélemények szerint úgymond az ügy nagyköveteiként sokat lendíthetnek a dolgon vízhez kötődő sportolóink is, derült ki a november 30-i II. Országimázs Konferencián, Budapesten, melyről a Turizmus Online tudósított.
Kincses Gyula úgy látja, az egészségturizmus nem csupán kis energia- és befektetés igényű, de a magyar hagyományoknak és lehetőségeknek is leginkább megfelelő ágazat. Mi több, válságálló, hiszen az egészségére folyamatosan költ az ember saját termelékenysége érdekében. „Nem tamagocsi, hogy egyszer foglalkozunk vele, aztán majd meglátjuk, mi lesz" - így Kincses. Sőt, az öregedő nyugati társadalmak növekvő egészségügyi kiadásai landolhatnának akár a mi zsebünkben is.
Gyógyvíz kihasználásunk ugyan nemzetközi színvonalú, de nem egészült ki megfelelő mennyiségű hozzáadott érték alapú szolgáltatással - hűtött le. A gyógyhelyeket specializálni kell, hiszen minden gyógyvíz egyedi. További részletek a teljes cikkben