• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

Az egészségügy mégis csak üzlet – a telefontársaságoknak

Lapszemle 2020.07.14 Forrás: nepszava.hu
Az egészségügy mégis csak üzlet – a telefontársaságoknak

A hazai egészségügyet technikailag is felkészületlenül érte a járvány alatt bevezetett telefonos konzultáció.

A távkonzultáció és a telefonos bejelentkezés jelentős előrelépés lehetne a magyar egészségügyben, ám ez a működési mód egyelőre inkább egy újabb válságövezetnek tűnik: akár több ezer forintba is kerülhet ugyanis, hogy valaki eljusson egy szakorvoshoz - írta a népszava.hu.

Betegek tömegei panaszkodnak amiatt, hogy nem jutnak időponthoz, a központban csak félreteszik, váratják őket. A szakrendelések telefonon szinte elérhetetlenek, a betegeknek pedig a telefonszámla miatt alkalmanként jóval többe is kerülhet egy időpont egyeztetése, mint amekkora vizitdíjért korábban megbuktatták a Gyurcsány-kormányt.

A szakminisztériumot hiába kérdezték, hogy mit kívánnak tenni a beteg bejelentkezések akadálymentesítéséért, érdemben nem reagáltak. Azt írták vissza, csak egyéni panaszt tudnak vizsgálni.

Több intézményvezető viszont elismerte a lapnak, hogy a hazai egészségügyet technikailag is felkészületlenül érte a járvány alatt bevezetett telefonos konzultáció. Hiába van több vonala is az intézményeknek, a szisztéma olyan, hogyha a központos az egyiken a beszél, akkor a többi hívónak a rendszer nem foglaltat jelez, hanem csöng a végtelenségig , mintha senki sem ülne a vonal másik végén.

Legolvasottabb cikkeink