A hazai egészségügyet technikailag is felkészületlenül érte a járvány alatt bevezetett telefonos konzultáció.
A távkonzultáció és a telefonos bejelentkezés jelentős előrelépés lehetne a magyar egészségügyben, ám ez a működési mód egyelőre inkább egy újabb válságövezetnek tűnik: akár több ezer forintba is kerülhet ugyanis, hogy valaki eljusson egy szakorvoshoz - írta a népszava.hu.
Betegek tömegei panaszkodnak amiatt, hogy nem jutnak időponthoz, a központban csak félreteszik, váratják őket. A szakrendelések telefonon szinte elérhetetlenek, a betegeknek pedig a telefonszámla miatt alkalmanként jóval többe is kerülhet egy időpont egyeztetése, mint amekkora vizitdíjért korábban megbuktatták a Gyurcsány-kormányt.
A szakminisztériumot hiába kérdezték, hogy mit kívánnak tenni a beteg bejelentkezések akadálymentesítéséért, érdemben nem reagáltak. Azt írták vissza, csak egyéni panaszt tudnak vizsgálni.
Több intézményvezető viszont elismerte a lapnak, hogy a hazai egészségügyet technikailag is felkészületlenül érte a járvány alatt bevezetett telefonos konzultáció. Hiába van több vonala is az intézményeknek, a szisztéma olyan, hogyha a központos az egyiken a beszél, akkor a többi hívónak a rendszer nem foglaltat jelez, hanem csöng a végtelenségig , mintha senki sem ülne a vonal másik végén.