Az innovatív digitális egészségügy javíthatja az ellátás minőségét, hatékonyságát és az ellátás igénybevételének lehetőségét.
A pandémia okozta lezárások feloldása után az emberek ugyan visszatértek a megszokott életükhöz, de az online orvosválasztás, a digitális lehetőségek iránti igény megmaradt. „Amikor valaki például új városba költözik, éppúgy szüksége lesz egy helyi orvosra, mint akár fodrászra vagy gyógyszertárra. Ezért is létfontosságú, hogy az orvosok megfelelően jelen legyenek az online térben, amellyel folyamatosan új pácienseket is nyerhetnek. Bár sokan még mindig úgy vélik, hogy a hírnevük, a múltjuk, a tudásuk elegendő, pedig a digitalizáció világában az online jelenlét már ugyanolyan fontos eleme a praxis fenntartható működtetésének” – mondta Oláh Bertold a Future Management stratégiai vezetője az üzletem.hu-nak.
Az ellátás mellett a prevenció és az utánkövetés is fontos szerepet kap a digitális egészségügyi megoldásokban. „Az emlékeztetők, szűrővizsgálatok évfordulójára figyelmeztető üzenetek, valamint a páciensek adatainak folyamatos frissítése mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a betegellátás még személyre szabottabb és hatékonyabb legyen. Az orvosi visszajelzések megosztására is egyre nagyobb hangsúly kerül, és azok az egészségügyi szolgáltatók, akik ügyelnek digitális megjelenésükre, jelentős versenyelőnyt szerezhetnek” – hangsúlyozta az egészségügyi online marketing specialistája.
Oláh Bertold kiemelte azt is, hogy komolyabb problémával, fontos egészségügyi kérdésekkel a páciensek továbbra is a személyes vizsgálatokat részesítik előnyben, bár népszerűek azok a platformok is, ahol lehetőség van nem szenzitív adatok megosztására, online konzultációra. „Az innovatív digitális egészségügy javíthatja az ellátás minőségét és az ellátás igénybevételének lehetőségét, valamint növelheti az egészségügyi ágazat általános hatékonyságát”. Továbbiak a cikkben