• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Befürödtek a mentősök Buci motorjával

Lapszemle Forrás: blikk.hu

Most éppen az AC-pumpa ment tönkre, de már a tankot is le kellett cserélni.

A limitált szériájú Moto Guzzi California típusú motorját börtönbe vonulása előtt ajándékozta Stohl András (45) nagyvonalúan a Hungary Ambulance robogós mentőknek. A járgány azonban 10 hónap elteltével sem mentett, csupán néhány rendezvény biztosításra tudták használni. Annak ellenére, hogy százezreket költöttek az ajándékra, szinte mindent ki kellett cserélni rajta, így többe kerül a leves, mint a hús – írja a blikk.hu portálja.

Nem akarom, hogy Andrást emiatt bárki is hibáztassa! Jó szívvel adta, nem tudhatta, hogy korábban karambolozhattak vele, és például belül repedt a tankja – mondja Siklósi Gábor, a robogós mentők szóvivője, aki maga is naponta ment életeket.

A tank cseréje nagyon sokba került, de emiatt újra kellet vizsgáztatni a járgányt, amelynek minden gumitömítését cserélték, az akkumulátort hetekig keresgélték, mert annyira speciális, hogy csak motorcsónakaksival helyettesíthették az eredetit. Cserélni kellett a relét 70 ezerért, majd az egész elektronikát – sorolta Siklósi Gábor -, mert az állásban elkorrodálódtak a vezetékek. Számítottunk arra, hogy a tömítéseket és vezetékeket ki kell cserélni, hiszen a járgány már nem fiatal, ráadásul András a balesete óta nem is használhatta.

Most éppen az AC-pumpa romlott el, az új 160 ezer forint lenne. Ennyi javítási kiadással nem számoltunk, azt viszont tudtuk előre, hogy legalább 300 ezer forintba kerül szirénával, villogóval felszerelni, hogy ÁNTSZ-engedélyt kapjon mentésre. Volt is félretéve erre pénz, csakhogy a motoron várt és váratlan hibák jöttek elő. Tavaszra számoltuk a mentésbe állítását, de lehet, hogy ez egy évet csúszik – tette hozzá a nyolcfős motoros mentőcsapat vezetője, aki elmondta azt is, a munkájukat el tudják látni, van azonnal bevethető tartalék motoruk. Négymillió forintból gazdálkodnak évente, a legtöbbet a defibrillátor egyszer használatos kábeleire teszik félre, mert újraélesztésenként 40 ezer forintba kerül. Okosan gazdálkodva mindig csak a maradékot költik Buci motorjára, amire szükségük van, és amiért nagyon hálásak.