Az Egyesült Királyság egy ideje már csak, mint a „bűn folyosói” hivatkozik az üzletek ezen régióira.
A szülők fellélegezhetnek, hiszen az állam kormányának tervei szerint a jövőben az élelmiszerboltok e szektorait tilos lesz teletömni édességekkel - írta az élelmiszeronline.hu. A szándék kiválóan illeszkedik Jeremy Hunt, avagy az egészségügyi miniszter által kidolgozott stratégiába. A kisgyermekkori elhízás elleni küzdelemben több frontot készül nyitni a tárcavezető. Az intézkedések egyike például a Tv-csatornáknak 2020-tól meg fogja tiltani az édességreklámok este 9 óra előtti sugárzását. A jövőbeni tilalmakat a cukros termékek „egyet fizet, kettőt kap” promócióira is kiterjesztik. A „silány termékek” hírességekkel történő népszerűsítése ugyanerre a sorsra juthat.
A cél értelemszerűen az, hogy a gyerekeket egészségesebb táplálkozásra ösztönözzék. Québecben már úgy a nyomtatott, mint az elektronikus „piactéren” 1980 óta tilos az ún. silány ételek (junk food) gyermekeket célzó reklámozása. Egy 2011-es tanulmány szerint a helyi családok a szabályozás hatására 13 százalékkal vásároltak kevesebb ilyen terméket - írta a lap.