A piaci kihívásokra válaszul új édesítőszerek kifejlesztésén dolgoznak a gyártók.
A fogyasztási szokások megváltozóban vannak, egyre egészségtudatosabbak lettek a vásárlók, akik egyre inkább kerülik a cukorban, fruktózban és más ízesítő- és más adalékanyagokban gazdag szénsavas üdítőket. A nagy gyártók válasza erre, az hogy "természetesebb" édesítőszerekkel próbálkoznak az alacsony kalóriatartalom megtartása mellett, miközben igyekeznek hasonló ízhatást elérni, mint a cukorral készülő termékeiknél, mert szerintük ezzel lehet megtartani a fogyasztókat, hiszen egy nagyon nyereséges és nagy, évi 187 milliárd dolláros piacról van szó - írja a Magyar Hírlap online.
A legnagyobb üdítőgyártók több olyan projektben is érdekeltek, amelyek természetes vegyületekkel vagy új molekulák előállításával az ízlelőbimbók stimulációira hatnak. A biotechnológiai eljárások lényege, hogy fokozza a sós vagy édes íz élményét, így ezek bevitele csökkenthető, ami egészségügyi szempontból nem mellékes. Az igazi áttörés akkor következne be, ha a gyártóknak sikerülne elérni, hogy szinte teljes mértékben redukálják a hozzáadott cukor mennyiségét, amit mondjuk az egyre népszerűbb sztíviához adnak, mindezt úgy, hogy teljes „cukor élményt" biztosítsanak a fogyasztóknak. Az egyik ilyen gyártóvezetője szerint ez akár ötéves időtávon belül megvalósulhat.