• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Biotech cégeknél készül a jövő kólája

Lapszemle Forrás: Magyar Hírlap Online

A piaci kihívásokra válaszul új édesítőszerek kifejlesztésén dolgoznak a gyártók.

A fogyasztási szokások megváltozóban vannak, egyre egészségtudatosabbak lettek a vásárlók, akik egyre inkább kerülik a cukorban, fruktózban és más ízesítő- és más adalékanyagokban gazdag szénsavas üdítőket. A nagy gyártók válasza erre, az hogy "természetesebb" édesítőszerekkel próbálkoznak az alacsony kalóriatartalom megtartása mellett, miközben igyekeznek hasonló ízhatást elérni, mint a cukorral készülő termékeiknél, mert szerintük ezzel lehet megtartani a fogyasztókat, hiszen egy nagyon nyereséges és nagy, évi 187 milliárd dolláros piacról van szó - írja a Magyar Hírlap online.

A legnagyobb üdítőgyártók több olyan projektben is érdekeltek, amelyek természetes vegyületekkel vagy új molekulák előállításával az ízlelőbimbók stimulációira hatnak. A biotechnológiai eljárások lényege, hogy fokozza a sós vagy édes íz élményét, így ezek bevitele csökkenthető, ami egészségügyi szempontból nem mellékes. Az igazi áttörés akkor következne be, ha a gyártóknak sikerülne elérni, hogy szinte teljes mértékben redukálják a hozzáadott cukor mennyiségét, amit mondjuk az egyre népszerűbb sztíviához adnak, mindezt úgy, hogy teljes „cukor élményt" biztosítsanak a fogyasztóknak. Az egyik ilyen gyártóvezetője szerint ez akár ötéves időtávon belül megvalósulhat.