Évente csaknem ezerszer kell mentőt hívni a járataikhoz, naponta két-három esetben szorul utas orvosi ellátásra.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) közös kampányt indított annak érdekében, hogy javítsa a biztonságot a tömegközlekedésben. Az Indexhez is eljuttatott közleményében a BKK azt írta: évente csaknem ezerszer kell mentőt hívni a járataikhoz, naponta két-három esetben szorul utas orvosi ellátásra. Egy ilyen helyzetben nagyon sok múlhat a közlekedők lélekjelenlétén, ugyanis minél előbb értesítik a sofőrt és a mentőket, annál előbb érkezhet meg a segítség – írták.
A szervezetek hangsúlyozták: ha valaki rosszul lesz egy tömegközlekedési eszközön,
• azonnal értesíteni kell a járművezetőt,
• segítséget kell hívni a 112-es hívószámon vagy az ÉletMentő applikáción keresztül,
• elsősegélyt kell nyújtani a mentők érkezéséig (ha van a közelben félautomata defibrillátor, akkor annak használatával).
A BKK és az OMSZ javasolja az ÉletMentő és a SzívCity applikációk letöltését is, ugyanis az alkalmazások használata megkönnyíti és felgyorsítja a segélynyújtás folyamatát.
A két szervezet a közeljövőben a járatokon és a megállókban plakátokon, illetve a társaságok közösségimédia-felületein mutatja be a segélynyújtás fázisait annak érdekében, hogy a közlekedők minél hamarabb és minél szakszerűbben tudjanak segíteni társukon.