• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

BKK: naponta két-három utashoz kell orvost hívni

Lapszemle 2021.11.09 Forrás: index.hu
BKK: naponta két-három utashoz kell orvost hívni

Évente csaknem ezerszer kell mentőt hívni a járataikhoz, naponta két-három esetben szorul utas orvosi ellátásra.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) közös kampányt indított annak érdekében, hogy javítsa a biztonságot a tömegközlekedésben. Az Indexhez is eljuttatott közleményében a BKK azt írta: évente csaknem ezerszer kell mentőt hívni a járataikhoz, naponta két-három esetben szorul utas orvosi ellátásra. Egy ilyen helyzetben nagyon sok múlhat a közlekedők lélekjelenlétén, ugyanis minél előbb értesítik a sofőrt és a mentőket, annál előbb érkezhet meg a segítség – írták. 

A szervezetek hangsúlyozták: ha valaki rosszul lesz egy tömegközlekedési eszközön,

• azonnal értesíteni kell a járművezetőt,

• segítséget kell hívni a 112-es hívószámon vagy az ÉletMentő applikáción keresztül,

• elsősegélyt kell nyújtani a mentők érkezéséig (ha van a közelben félautomata defibrillátor, akkor annak használatával).

A BKK és az OMSZ javasolja az ÉletMentő és a SzívCity applikációk letöltését is, ugyanis az alkalmazások használata megkönnyíti és felgyorsítja a segélynyújtás folyamatát. 

A két szervezet a közeljövőben a járatokon és a megállókban plakátokon, illetve a társaságok közösségimédia-felületein mutatja be a segélynyújtás fázisait annak érdekében, hogy a közlekedők minél hamarabb és minél szakszerűbben tudjanak segíteni társukon.