Olyan sincs, hogy elvegyük valakitől a telefonját, és abból hívogassunk fel másokat. Ez tilos.
Sajnálatos módon egyre gyakoribbak azok a telefonhívások, amelyekkel szülőket riogatnak azt állítva, hogy baleset érte a gyermeküket. Dr. Csató Gábortól, az Országos Mentőszolgálat főigazgatójától a házipatika.com kérdezte, hogyan védhető ki egy ilyen átverés.
Dr. Csató Gábor megerősítette, hogy a mentőszolgálat soha nem tesz ilyet. „Mi ilyennel biztosan nem hívunk és nem is hívtunk fel senkit. Olyan előfordul, hogy a hozzátartozó kérésére telefonálunk valakinek. Ebben az esetben a bajtárs telefonál, és odaadja a készüléket a sérültnek. Olyan sincs, hogy elvegyük valakitől a telefonját, és abból hívogassunk fel másokat. Ez nálunk nemcsak, hogy nem szokás, de tiltott is. Ezek sajnálatos visszaélések az emberek jóhiszeműségével és szeretetféltésével. Nagyon szomorú, hogy ilyenek vannak" - nyilatkozta az Országos Mentőszolgálat főigazgatója, majd pedig elmondta, mit tehet, akire ráijesztenek a csalók.
"Ha valaki a hozzátartozója után érdeklődik a Mentőszolgálatnál, arról tudunk nyilatkozni, hogy az adott helyen történt-e baleset vagy sem. A kórházat is érdemes felhívni, ott is lehet tájékozódni. Betegneveket sajnos egyik esetben sem adhatunk ki, de a körülményeket lehet és érdemes is tisztázni, hogy kiderüljön, valós volt-e a hívás. Azt gondolom, két keresztkérdéssel ki lehet deríteni, hogy hiteles volt-e a hívás. Meg lehet kérdezni például, hogy szőke hajú-e a sérült. Hogy 20 éves, avagy 40.
Olyan már előfordult, hogy odaadtuk a mobilunkat valakinek, hogy beszéljen a hozzátartozójával, mert eltört a telefonja. Ez a mi jófejségünk. De máshogyan nem kommunikálunk a hozzátartozókkal. Ha telefonon valaki pénzt kér, rögtön el lehet kezdeni gyanakodni" – mondat Csató Gábor.