• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Csökkent a halálos balesetek száma

Lapszemle Forrás: Biztosítási Szemle

A közúti közlekedés még mindig sokkal veszélyesebb, mint az ebola, vagy a malária.

A gazdag országokban az autók és a halálos balesetek száma is csökkent, addig a fejlődő országokban a statisztikák sajnos még mindig megdöbbentőek – – állapítja meg legújabb jelentésében az Egészségügyi Világszervezet (WHO).

A WHO jelentése szerint azokban az országokban, ahol nincs pénz a közúti biztonságra, jóval több halálos kimenetelű közúti baleset történt, mint a gazdag országokban. Az összes haláleset mintegy 90%-a az alacsony, vagy közepes jövedelmű országokban történt, még úgy is, hogy a világszerte közlekedő járműveknek mindössze 54%-a található ezekben az országokban - idézte a jelentést a biztosításiszemle.hu.

A legbiztonságosabb európai ország Svédország, ahol mindössze 2,4 haláleset jut 100 ezer lakosra, ezt követi Svájc (3,3) és Hollandia (3,4). Ennél valamivel több a baleset Németországban (4,3), Franciaországban (5,1) és Ausztriában (5,4). Kínában ugyanez az arány 18,8, az Egyesült Államokban 10,6.

Szerencsére hazánkban is csökkenő trendet mutat a halálos közúti balesetek száma. 2013-ban 765 halálos közúti baleset történt a WHO adatai szerint, ami 100 ezer lakosra vetítve 7,7 esetet jelent. Ugyanez 2006-ban még közel 13 volt. A szervezet becslései szerint ezek költsége összesen 1,5 százalékkal csökkentette a GDP-nket. A halálesetekben érintettek 27%-a gépjármű vezető volt, 25%-a gyalogos, 16% autóban közlekedő utas, 14% motorkerékpáros, 11% biciklis.