Ahol szükséges, az e-egészségügyi rendszerhez csatlakozást számítógépek vásárlásával segítik.
Az év végén elindulhat az egészségügyi informatikai fejlesztések néhány eleme, 2017 közepétől pedig az egyetemi klinikáktól a háziorvosokig minden intézmény elektronikus úton cserélheti ki - a páciens hozzájárulásával - a vizsgálati eredményeket, leleteket, egységes jelentéseket továbbíthat a központi adatbázisokba. Ahol szükséges, az e-egészségügyi rendszerhez csatlakozást számítógépek vásárlásával segítik - mondja Divinyi Zsombor a Népszavának adott interjúban. Az Állami Egészségügyi Ellátó Központ (ÁEEK) központi tervezési és projekt-végrehajtási főosztályvezetője felidézi: ma például csak a sajtóból tudják, hogy sok felírt receptet nem váltanak ki. A rendszer elindulása után nemcsak ezt látja majd az orvos és a páciens, de azt is, hogy mikor és hol milyen gyógyszert írtak fel, illetve van-e ellenjavallat a beteg által szedett medicinákkal szemben.
Az egyik projekt a digitális csőpostát valósítja meg, vagyis az eddig papíralapon egyik intézményből a másikba átküldött, vagy átvitt, ráadásul nem egységesen kitöltött, megírt esetleírások, laborleletek mostantól a digitális térben fognak mozogni. A másik fejlesztés lényege, hogy erre a központi térre, digitális csőpostára olyan modulokat fejlesztünk, amelyek az ellátás minőségét javítják, a harmadik pedig a fekvő- és szakellátó intézményekbe visz infrastrukturális fejlesztést, hogy képesek legyenek belépni az új rendszerbe. A teljes interjú a Népszava – online oldalán olvasható