Elengedhetetlen, hogy az intézményekben rendelkezésre álljanak a legújabb egészségügyi monitorok.
Minden információ digitalizálódik az egészségügyben, így a kórházakban is, ezért elengedhetetlen, hogy az intézményekben rendelkezésre álljanak a legújabb egészségügyi monitorok - vallják az LG dél-koreai szakemberei. A vállalat az intézményekben jelenleg is zajló képalkotási forradalomban egyszerre több termékével kíván jelen lenni - tudta meg a Portfolio Jason Yoontól (Deputy Senior Manager, Medical Monitor, LG), valamint Dongmin Lee-től (Product Director Europe Hospitality Biz, LG), akik azt is elárulták, hogy a dél-koreai társaság miért van versenyelőnyben az orvosi display piacon.
Portfolio: Az LG a legmodernebb termékeivel tör előre az egészségügyi piacon, egyszerre jelenik meg a kórházi televíziókkal és a medical monitorokkal is, amelyet már a szakszemélyzet használhat a legkomolyabb beavatkozások esetén. Röviden mik az alapvető különbségek a két termékportfólió között?
Jason Yoon: Az orvosi monitoroknak a piacra jutás érdekében rendelkezniük kell speciális tanúsítvánnyal, mely biztosítja, hogy ezeket a termékeket egészségügyi, gyógyítási célra használhatják. Az orvosi monitorok családjába több termék is tartozik: a klinikai felülvizsgálati monitor, a diagnosztikai monitor, a sebészeti monitor. Mindezek mellett ezen eszközök közé sorolható a digitális röntgen érzékelő készülékünk. Az eszközök együttesen hatalmas előrelépést jelentenek, ugyanis az orvosok eddig analóg úton jutottak hozzá a radiológiai képekhez, most viszont már minden információhoz digitálisan juthatnak hozzá a szakemberek. Ennek köszönhetően a kórházakban egy képalkotási forradalom valósulhat meg.
Mekkora növekedési potenciált látnak az orvosi monitorok piacán?
Jason Yoon: Globálisan az orvosi monitorok piaca jelenleg 3%-kal növekszik, azonban óriási potenciál rejlik abban, hogy a kórházakban zajlik egy látványos átállás a régi technológiáról a digitális technológiákra, ahogy fentebb említettem. Ennek értelmében az egészségügyi intézményekben még több monitorra lesz szükség. Nyilván nem nőnek ki a földből minden évben kórházak, ezért a felvevő piac korlátos, azonban a növekedési lehetőség látványos.
Hogy oszlik meg jelenleg a termékek értékesítése földrajzilag?
Jason Yoon: Jelenleg 30%-os részarányt képvisel az Egyesült Államok piaca, további 30%-ot Kína, és még egyszer 30%-ot Európa és Közel-Kelet. Ez a három földrajzi egység a mi elsődleges célpiacunk.
Mekkora potenciált látnak a nem orvosi monitorok, hanem kijelzők, tévék egészségügyi piacán?
Dongmin Lee: Csak Európában évente 900 ezer képernyő-szükséglettel kalkulálunk a kórházi piacon. Ezért döntöttük el, hogy az idei évtől külön termékportfólióval szeretnénk ellátni az egészségügyi intézményeket. Az új digitális kijelzőknek köszönhetően a betegek is minőségibb és biztonságosabb ellátásban részesülnek. A mi termékportfóliónk emiatt sokkal inkább a betegek köré épül, míg a kollégám által jelzett orvosi kijelzők és eszközök a szakszemélyzet munkáját segítik.
Ezek a termékek elérhetőek már az európai piacon, milyen tapasztalatokkal rendelkeznek?
Dongmin Lee: Igen, elérhetőek az idei évtől és idén a spanyol, az olasz, a francia és a brit piacot célozzuk, míg jövőre a kelet-európai országokat, ezért is voltunk jelen most a budapesti Private Health Forum rendezvényen. Az európai piacon fontos szempont volt az üzemeltetők számára, hogy a kórházban található display eszközöket összehangoltan lehessen üzemeltetni, a háttérből és ha szükséges, akkor az egyes képernyők a betegekre legyenek személyre szabva. A kórház illetékesei így például az egyes betegek számára a képernyőn keresztül üzenhetnek, mikor kell új vizsgálatra menniük, vagy mikor érkezhet hozzájuk egy orvosi vizit. Közben viszont a frissítés egy gombnyomással központilag szabályozható, akár egy 500 ágyas kórházban is.
A teljes interjú a portfolio.hu portálon olvasható.