• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Digitális forradalom zajlik a kórházakban

Lapszemle 2018.12.06 Forrás: portfolio.hu
Digitális forradalom zajlik a kórházakban

Elengedhetetlen, hogy az intézményekben rendelkezésre álljanak a legújabb egészségügyi monitorok.

Minden információ digitalizálódik az egészségügyben, így a kórházakban is, ezért elengedhetetlen, hogy az intézményekben rendelkezésre álljanak a legújabb egészségügyi monitorok - vallják az LG dél-koreai szakemberei. A vállalat az intézményekben jelenleg is zajló képalkotási forradalomban egyszerre több termékével kíván jelen lenni - tudta meg a Portfolio Jason Yoontól (Deputy Senior Manager, Medical Monitor, LG), valamint Dongmin Lee-től (Product Director Europe Hospitality Biz, LG), akik azt is elárulták, hogy a dél-koreai társaság miért van versenyelőnyben az orvosi display piacon. 

Portfolio: Az LG a legmodernebb termékeivel tör előre az egészségügyi piacon, egyszerre jelenik meg a kórházi televíziókkal és a medical monitorokkal is, amelyet már a szakszemélyzet használhat a legkomolyabb beavatkozások esetén. Röviden mik az alapvető különbségek a két termékportfólió között?

Jason Yoon: Az orvosi monitoroknak a piacra jutás érdekében rendelkezniük kell speciális tanúsítvánnyal, mely biztosítja, hogy ezeket a termékeket egészségügyi, gyógyítási célra használhatják. Az orvosi monitorok családjába több termék is tartozik: a klinikai felülvizsgálati monitor, a diagnosztikai monitor, a sebészeti monitor. Mindezek mellett ezen eszközök közé sorolható a digitális röntgen érzékelő készülékünk. Az eszközök együttesen hatalmas előrelépést jelentenek, ugyanis az orvosok eddig analóg úton jutottak hozzá a radiológiai képekhez, most viszont már minden információhoz digitálisan juthatnak hozzá a szakemberek. Ennek köszönhetően a kórházakban egy képalkotási forradalom valósulhat meg.

Mekkora növekedési potenciált látnak az orvosi monitorok piacán?

Jason Yoon: Globálisan az orvosi monitorok piaca jelenleg 3%-kal növekszik, azonban óriási potenciál rejlik abban, hogy a kórházakban zajlik egy látványos átállás a régi technológiáról a digitális technológiákra, ahogy fentebb említettem. Ennek értelmében az egészségügyi intézményekben még több monitorra lesz szükség. Nyilván nem nőnek ki a földből minden évben kórházak, ezért a felvevő piac korlátos, azonban a növekedési lehetőség látványos. 

Hogy oszlik meg jelenleg a termékek értékesítése földrajzilag?

Jason Yoon: Jelenleg 30%-os részarányt képvisel az Egyesült Államok piaca, további 30%-ot Kína, és még egyszer 30%-ot Európa és Közel-Kelet. Ez a három földrajzi egység a mi elsődleges célpiacunk.

Mekkora potenciált látnak a nem orvosi monitorok, hanem kijelzők, tévék egészségügyi piacán?

Dongmin Lee: Csak Európában évente 900 ezer képernyő-szükséglettel kalkulálunk a kórházi piacon. Ezért döntöttük el, hogy az idei évtől külön termékportfólióval szeretnénk ellátni az egészségügyi intézményeket. Az új digitális kijelzőknek köszönhetően a betegek is minőségibb és biztonságosabb ellátásban részesülnek. A mi termékportfóliónk emiatt sokkal inkább a betegek köré épül, míg a kollégám által jelzett orvosi kijelzők és eszközök a szakszemélyzet munkáját segítik.

Ezek a termékek elérhetőek már az európai piacon, milyen tapasztalatokkal rendelkeznek?

Dongmin Lee: Igen, elérhetőek az idei évtől és idén a spanyol, az olasz, a francia és a brit piacot célozzuk, míg jövőre a kelet-európai országokat, ezért is voltunk jelen most a budapesti Private Health Forum rendezvényen. Az európai piacon fontos szempont volt az üzemeltetők számára, hogy a kórházban található display eszközöket összehangoltan lehessen üzemeltetni, a háttérből és ha szükséges, akkor az egyes képernyők a betegekre legyenek személyre szabva. A kórház illetékesei így például az egyes betegek számára a képernyőn keresztül üzenhetnek, mikor kell új vizsgálatra menniük, vagy mikor érkezhet hozzájuk egy orvosi vizit. Közben viszont a frissítés egy gombnyomással központilag szabályozható, akár egy 500 ágyas kórházban is.

A teljes interjú a portfolio.hu portálon olvasható. 

LG