• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

EESZT: Féltérden volt, de működik

Lapszemle Forrás: 24.hu

Tervezett megállások továbbra is lesznek, s mert a lakosság tájékoztatását elhanyagolták, egy tájékoztató kampányt terveznek.

Az EESZT elindítása óta folyamatosan érdeklődünk orvosoknál, hogyan birkóznak meg az új rendszerrel, milyenek a működéssel kapcsolatos tapasztalataik. Visszajelzéseik alapján kirajzolódik, hogy az EESZT egyelőre meglehetősen kaotikusan üzemel, és próbára teszi az amúgy is leterhelt orvosok türelmét - írta a 24.hu, összeszedve azokat a problémákat, amik a leggyakrabban felmerültek:

Nincs megfelelő tájékoztatás. Sok orvos panaszkodik arra, hogy az EESZT indulása előtt nem kaptak használható információt, ennek hiányában pedig egymásnak segítettek, vagy saját maguk jártak utána a tudnivalóknak. Sokan arra is panaszkodnak, hogy a betegek sem kaptak megfelelő tájékoztatást, a sötétben tapogatóznak ők is.

Hol működik, hol nem, de inkább nem. Az orvosok által küldött visszajelzések mindegyikében az állt, hogy még akkor sem tudták rendesen feltölteni az adatokat a Térbe, amikor sikerült belépniük a rendszerbe.

Kevés a segítség. Úgy tűnik,az orvosokon kívül a rendszergazdákat viseli meg a legjobban az átállás, de ők sem tudnak mindig segíteni. Kész szerencse, ha valaki ért a számítógéphez is. Egy vidéki háziorvos arról panaszkodott, hogy „az egy dolog, hogy az ÁEEK információs vonala elérhetetlen, nagyobb baj az, hogy az ország egyik legnagyobb háziorvosi szoftverbeszállítója is elérhetetlen. "Több órás próbálkozás után sikerült elérni őket, akkor november végi időpontot tudtak ajánlani!"

Lelassítja a rendszert. Kaptunk olyan visszajelzést is, hogy ahol működik a rendszer, és tudnak e-receptet is írni, ott is sok időbe telik. Forrásunk egy percet számolt egy receptírásra, ami nem tűnik soknak, de ha közben újabb receptet nem lehet felírni, máris hosszúnak tűnik az a perc - írta a lap.

Elkerülhető lett volna a káosz. Olyannal nem találkoztunk, aki ellenzi az e-egészségügyet. Mindenki azt írta és mondta, hogy az új rendszer gyorsítja és egyszerűsíti a betegellátást – akkor, ha megfelelően üzemel. Egyelőre azonban ettől még messze vagyunk, és nem is látni, hogy mikor normalizálódik a helyzet (vagyis mikor működik úgy, hogy az tényleg az ellátás javát szolgálja). Sokan úgy gondolják, a káosz elkerülhető lett volna megfelelő infokommunikációs tájékoztatással, helyben nyújtott technikai-informatikai segítségnyújtással. Külföldi példák, hazai ígéretek a teljes cikkben

Legolvasottabb cikkeink