• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Egészen fura megoldással védenék a biciklistákat az autósoktól

Lapszemle 2024.03.12 Forrás: liner.hu
Egészen fura megoldással védenék a biciklistákat az autósoktól

Az egyszerű és ingyenes Holland módszerrel védené a kerékpárosok életét és egészségét az Európai Unió.

Az Európai Parlament jóváhagyta azokat az új szabályokat, amelyek célja az autóajtók nyitásakor bekövetkező kerékpáros balesetek kockázatának csökkentése - írta a liner.hu. Az egyik ilyen szabály a „Dutch Reach” bevezetése, egy olyan technika, amely megköveteli, hogy a járművezetők az ajtótól távolabb lévő kezüket használják az ajtó kinyitásához, ez ugyanis arra kényszeríti őket, hogy hátranézzenek, és ellenőrizzék a közeledő kerékpárosokat.

A The Brussels Times értesülései szerint a „Dutch Reach” hamarosan kötelező eleme lehet majd az autós oktatásoknak és a vizsgáknak. A technikát széles körben alkalmazzák már Hollandiában, az adatok pedig azt mutatják, hogy hatékony megoldásként szolgál az ütközések megelőzésében.

Az új szabályok jogilag még nem kötelező érvényűek, mivel az Európai Unió 27 tagállamának jóváhagyására van szükség. A végső döntést a június 9-én megválasztandó új uniós parlament hozza meg.