A következő években az egészség- és szépségipar termékeit kínáló boltok területe nő majd a legnagyobb mértékben.
A következő öt évben az egészség- és szépségipari szektor termékeit kínáló boltok területe nő majd a legnagyobb mértékben, a kulcsfontosságú piacokon pedig továbbra jelentős lesz a kereslet az üzlethelyiségek iránt - idézi a CBRE glonális ingatlantanácsadó cég prognózisát a napi.hu.
A CBRE legfrissebb elemzése a kínai, az amerikai, a spanyol, a német, az olasz és a brit kiskereskedelmi piac következő ötéves trendjeit, a bővülési szándékokat vizsgálva megállapította, az egészség- és szépségipari termékeket kínáló cégek térigényének növekedése meghaladja a többi iparágét (élelmiszer, ruházat, lábbeli, otthon kert) Kínában 8,1, Németországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban 1,6 és Spanyolországban 1,1 százalékkal. Az ágazaton belüli növekedést továbbra is a technológia és az innováció táplálja majd, amelyet a magukra egyre többet költő fogyasztók keresletének növekedése hajthat.
A CBRE szakértője szerint az online értékesítés növekedése ellenére a fogyasztók kedvelik a többcsatornás kiskereskedelmi élményt, és továbbra is az üzlethelyiségeket használják az inspiráció, tanulás, a tesztelés és az elkötelezettség elérésére.
A nemzetközihez hasonló trendek láthatók Magyarországon is: számos jelentős online kiskereskedő, mint például a Notino, a Mall.hu és az ALZA.hu is megjelentek a hazai piacon az elmúlt két évben. Itthon az egészség- és szépség szegmens bővülése meghaladta a kiskereskedelem átlagos növekedését és a piacra belépő 24, új multinacionális hálózatból 4 (az NYX, az Inglot, a Jo Malone és Notino) is ebbe a szegmensbe tartozik - teszi hozzá Csörgő Anita, a CBRE Magyarország kiskereskedelemért felelős vezetője.