Május elejétől egy nyolc órás — hétfőtől péntekig, reggel 7 és délután 3 óra között működő — mentőautót vontak el Túrkevétől.

A városban öt ápoló és öt gépkocsivezető maradt a 24 órás mentőn. Álláshely ugyan nem szűnt meg, hisz az eddigi 12 fős személyzetből egy ápoló és egy gépkocsivezető Mezőtúron teljesít szolgálatot, de a túrkevei lakosok aggódnak a helyzet miatt.
- Április utolsó napjaiban, nem hivatalos információk alapján értesültem a várost kedvezőtlenül érintő változásról — mondta dr. Szabó Zoltán polgármester. - Sem egyeztetés, sem tájékoztatás nem volt ez ügyben, hivatalosan a mai napig nem értesített a mentőszolgálat. Azt a tényt, hogy a város vezetését nem tájékoztatták erről a lépésről, azért tartom furcsa megoldásnak, mert 2005-ben hosszas tárgyalást követően a város tízmillió forinttal járult hozzá a korszerű és minden igényt kielégítő túrkevei mentőállomás létrehozásának finanszírozásához. Azóta, úgy érzem, korrekt együttműködés volt közöttünk, de ezzel az elvonással mindenképp kellemetlen helyzetet teremtettek – tette hozzá.
- Az OMSZ a szervezőlevélben meghatározott kapacitásának elosztását térben és időben is a szükségletekhez, az igénybevételhez igazítja - reagált Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR-igazgatója. - A segélyhívásokat, a mentőegységek feladatait, a riaszthatóság és foglaltság időszakait folyamatosan monitorozzuk. A kapott adatokat felhasználva döntünk az egyes mentőállomások közötti, vagy mentőállomáson belüli esetleges átszervezésekről. Ennek célja a sürgősségi betegellátás hatékonyságának javítása, a kiérkezési idő rövidítése, mely természetesen nem egy település, hanem a lakosság egészének érdekét kell, hogy szolgálja. Túrkevén természetesen továbbra is zavartalanul, a nap 24 órájában működik mentőállomásunk – fejtette ki Győrfi Pál.