• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Egy lebutított, utasításos rendszer felé

Lapszemle Forrás: kettosmerce.blog.hu

Ahelyett, hogy a szolgáltatók gazdasági kompetenciáit erősítenék, elveszik tőlük a meglévő a szakértelmet is.

Január elején jött a hír, hogy az Állami Egészségügyi Ellátó Központ magához veszi az általa fenntartott 109 kórház pénzügyi-számviteli feladatokat ellátó munkatársait, mindezt a kórházak tehermentesítése nevében, hiszen a bértömeg a kórházaknál marad „az egészségügyi ellátás" fejlesztésére. A jelenlegi döntés hosszútávon maximális hatáskör-koncentrációra ad lehetőséget, amellett, hogy gazdasági szempontból teljesen eszköztelenné teheti a kórházak vezetését. Ehhez képest a kancellária rendszer egy szoft – és sok szempontból indokolható – elképzelés volt, olvasható a Kettősmérce blogon.

Vannak, akik a jelenlegi intézkedést a kancellária rendszer bevezetésének nyitányaként értékelik. Van, aki szerint az egész azért történt, mert a fenntartó egyszerűen nem jut hozzá a megfelelő információkhoz, amely az ellátásszervezést működőképessé tenné. Jóval többről is szó lehet.

A mostani döntés kockázata abban áll, hogy ahelyett, hogy a szolgáltatók gazdasági kompetenciáit megerősítenénk, és ösztönzők és fékek segítségével a modern egészségügyi irányítás felé tolnánk őket, esetleg elveszik tőlük a már meglévő a szakértelmet is. Az egységes számvitel bevezetésének címszavával az ehhez értő munkavállalók feletti irányítást is magához veszi a fenntartó (ráadásul egy csomó munkajogi kérdés tisztázatlan még). Nem egy ösztönző-felügyeleti struktúrát hoznak létre, hanem egy lehetséges utasításos rendszer alapjait, a részletszabályok és az irányok ismerete nélkül.

A teljes írás a Kettősmérce blogon olvasható.