• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Egyéves a chipsadó: csökkent az édességfogasztás

Lapszemle Forrás: Világgazdaság

Megváltoztak a vásárlási szokások, négy százalékkal csökkent az édességpiac.

Ha az volt a törvényalkotók célja a népegészségügyi termékadó – NETA , vagy közkeletű nevén, a chips adó bevezetésével, hogy csökkenjen az édességfogyasztás, akkor sikerrel jártak. A NETA mintegy 70 százalékát az édesiparnak kell fizetnie, és ezt megérezték a vevők is - olvasható a Világgazdaság online oldalán.

Amint a GfK Hungária megállapította, a tavalyi szeptember elsején bevezetett adónem miatt megváltoztak a vásárlási szokások: a háztartások ritkábban, bár egy-egy alkalommal ugyanannyi édességet vásárolnak, mint az adót megelőző időszakban. Az édességek drágulása a diszkontláncok sajátmárkás csokoládéinak kedvezett.

Az adót minden esetben a termék első magyarországi forgalomba hozójának kell befizetnie az államkasszába. És azért sújtja leginkább a magyar gyártókat, mert a világcégek büdzséjében szinte láthatatlan tétel ez az adó, amit akár piacvásárlásra fordított összegnek is tarthatnak, mert ha kiesik egy versenytárs, már meg is térült a pénz.

Piackutatási adatok szerint a tavalyi augusztus eleje és az idei június vége közti időszakban a teljes édességpiacon a mennyiségben mért forgalom 4 százalékkal csökkent. Ezen belül a cukorkák eladása 8 százalékkal esett, ám a trenddel ellentétben a gumicukrokból 9 százalékkal többet adtak el.