Az OBDK adatai szerint a legtöbb panasz változatlanul a kórházi ellátással kapcsolatban érkezik.
Az optimisták szerint a betegek egyre jobban ismerik a jogaikat, a pesszimista elemzők viszont az ellátás színvonalának romlásával magyarázzák, hogy évről-évre emelkedik a betegjogi panaszok száma. Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) most éppen nyílt napok szervezésével segíti a tájékoztatást, de sokan keresik a civil jogvédőket is - írta a népszava.hu.
2014-ben majdnem negyedével nőtt a bejelentések száma az előző évihez képest. Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) jogvédelemmel foglalkozó munkatársai több mint 12 ezer észrevételt rögzítettek és tapasztalataik szerint nőtt az elfogadottságuk az egészségügyi intézményeken belül is. A civilek még nem éreznek jelentős szemléletbeli áttörést az ágazatban dolgozók körében. Bence Rita, a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) betegjogi programvezetője szerint 25 éve várják a hozzáállás átalakulását, hogy a beteg aktív közreműködője, alanya a gyógyítási folyamatnak, nem pedig elszenvedője, tárgya annak, de az orvosok szemlélete csak lassan változik.
Az OBDK adatai szerint a legtöbb panasz változatlanul a kórházi ellátással kapcsolatban érkezik hozzájuk, kevesebb kritika éri a járóbeteg szakellátást és alig keresik a betegjogi képviselőket az alapellátásban tapasztalt visszásságok miatt. Ugyanakkor nem ritka, hogy az ellátórendszer más területeit, főként a mentést és betegszállítást éri kritika, de tavaly érkezett bejelentés a gyógyfürdőkkel, a leszázalékolás körüli nehézségekkel, vagy a gyógyászati segédeszköz ellátással kapcsolatban is. A teljes cikk