• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Elképesztően sokan halnak meg Európa útjain

Lapszemle 2019.07.30 Forrás: portfolio.hu
Elképesztően sokan halnak meg Európa útjain

Éves szinten egy magyar középvárosnyi ember hal meg közlekedési balesetekben, békeidőben.

Bár az elmúlt évtizedekben sokat javult a helyzet, még mindig rengetegen halnak meg az Európai Unió útjain közúti közlekedési balesetekben. Az egyes tagországok között ráadásul látványos különbségek vannak: Romániában, Bulgáriában és Horvátországban a legrosszabb a helyzet - írta a portfolio.hu.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által közzétett legfrissebb összefoglaló szerint közel 25 300 ember halt meg közúti közlekedési balesetben az Európai Unió útjain 2017-ben, durván 300 emberrel kevesebb, mint egy évvel korábban. Ez egyben azt is jelentette, hogy a 25 éve tartó csökkenő trend folytatódott. Két dolgot viszont látni kell: Az elmúlt években már nem sikerült érdemben csökkenteni a halálos kimenetelű balesetek számát az Európai Unió útjain. Az áldozatok 25 ezret is meghaladó száma borzasztóan magas. Gyakorlatilag arról van szó, hogy éves szinten egy magyar középvárosnyi ember hal meg közlekedési balesetekben, békeidőben.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a világ többi régióját vizsgálva még így is az Európai Unió útjain halnak meg a legkevesebben. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a halálos kimenetelű balesetek száma úgy csökkent, majd stagnált az utóbbi években, hogy a forgalomban lévő autóállomány látványosan bővült.

Látni kell ugyanakkor azt is, hogy hatalmas különbségek vannak az egyes tagországok között, Svédország és az Egyesült Királyság útjain például az egymillió lakosra vetített halálesetek száma 25, illetve 28 volt 2017-ben. A legrosszabb helyzet Romániában (99), Bulgáriában (96) és Horvátországban (80) volt, ahol az egymillió lakosra vetített halálos áldozatok száma messze meghaladta az Európai Uniós átlagot. Magyarország útjain szintén rossz volt a helyzet, egymillió lakosra vetítve 64 ember veszítette el az életét, amely szintén messze meghaladta az EU-s átlagot. További részletek a teljes cikkben