Éves szinten egy magyar középvárosnyi ember hal meg közlekedési balesetekben, békeidőben.
Bár az elmúlt évtizedekben sokat javult a helyzet, még mindig rengetegen halnak meg az Európai Unió útjain közúti közlekedési balesetekben. Az egyes tagországok között ráadásul látványos különbségek vannak: Romániában, Bulgáriában és Horvátországban a legrosszabb a helyzet - írta a portfolio.hu.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által közzétett legfrissebb összefoglaló szerint közel 25 300 ember halt meg közúti közlekedési balesetben az Európai Unió útjain 2017-ben, durván 300 emberrel kevesebb, mint egy évvel korábban. Ez egyben azt is jelentette, hogy a 25 éve tartó csökkenő trend folytatódott. Két dolgot viszont látni kell: Az elmúlt években már nem sikerült érdemben csökkenteni a halálos kimenetelű balesetek számát az Európai Unió útjain. Az áldozatok 25 ezret is meghaladó száma borzasztóan magas. Gyakorlatilag arról van szó, hogy éves szinten egy magyar középvárosnyi ember hal meg közlekedési balesetekben, békeidőben.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a világ többi régióját vizsgálva még így is az Európai Unió útjain halnak meg a legkevesebben. Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a halálos kimenetelű balesetek száma úgy csökkent, majd stagnált az utóbbi években, hogy a forgalomban lévő autóállomány látványosan bővült.
Látni kell ugyanakkor azt is, hogy hatalmas különbségek vannak az egyes tagországok között, Svédország és az Egyesült Királyság útjain például az egymillió lakosra vetített halálesetek száma 25, illetve 28 volt 2017-ben. A legrosszabb helyzet Romániában (99), Bulgáriában (96) és Horvátországban (80) volt, ahol az egymillió lakosra vetített halálos áldozatok száma messze meghaladta az Európai Uniós átlagot. Magyarország útjain szintén rossz volt a helyzet, egymillió lakosra vetítve 64 ember veszítette el az életét, amely szintén messze meghaladta az EU-s átlagot. További részletek a teljes cikkben