A videómegosztó oldal mindig is melegágya volt a különböző tévhiteknek, átveréseknek, de az utóbbi időben tarthatatlanná vált a helyzet.
Megelégelték az átveréseket, tíz hazai edukációstartalom-gyártó fogott össze annak érdekében, hogy a jövőben túlsúlyba kerüljenek a megbízható, hiteles információkat bemutató videók a TikTokon – tudta meg az Index Kulja Andrástól, a platformon több mint 333 ezer követővel rendelkező sebész szakorvosjelölttől.
A kezdeményezés fő szorgalmazója – akit sokan csak TikTok-dokiként emlegetnek – elárulta: a videómegosztó oldalnak egy állásfoglalást is küldtek, melyben kiálltak az etikus tartalomgyártás mellett.
A TikTok-doki felidézte, hogy a videómegosztó oldal mindig is melegágya volt a különböző tévhiteknek, átveréseknek, de az utóbbi időben tarthatatlanná vált a helyzet. Emlékeztetett, hogy voltak, akik azt terjesztették, a lyukas fogat mézzel kell bekenni, míg mások arra buzdították követőiket: igyanak naponta több liter desztillált vizet, mert az méregtelenítő hatással bír a szervezetre.
„Természetesen a méz csak árt a lyukas fognak, de a desztillált víz sem méregtelenít, sőt, ha valaki több litert megiszik belőle, akkor a vére oly mértékben felhígul, hogy a vörösvérsejtjei kipukkannak” – tisztázta a sebész szakorvosjelölt, majd rámutatott: az elmúlt időszakban azok száma is megsokasodott, akik edukációs tartalom címszó alatt különböző beavatkozásokat, csodaszereket reklámoznak, és sajnos az is egyre gyakoribb, hogy az influenszerek pusztán nézettséggenerálás céljából egymás munkáját próbálják meg hitelteleníteni.
Amikor belevágott, és létrehozta Magyarország első egészségügyi TikTok-csatornáját,hamar kiderült – hatalmas igény van rá. Kereken fél év alatt 100 ezer követője lett, mára pedig már a 333 ezret is átlépte, egyes videói millió feletti megtekintéssel bírnak. Célja a lakosság egészségértésnek fejlesztése, örömmel mesél például arról, hogy milyen káros hatása lehet a légkondicionálónak vagy az e-ciginek, de a műtői altatás folyamatába, illetve az újraélesztés lépéseibe is beavatta már a követőit.
Arra a kérdésre, hogy honnan ered nála a tartalomgyártás szeretete, úgy felelt: 2018-2019 környékén, amikor megkezdte rezidensi tevékenységét a sebészeten, komoly nehézségként élte meg, hogy csak kevés idő jutott a betegekkel való kommunikációra. Továbbiak a teljes cikkben