• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Erre figyeljünk, ha időpontot kérünk telefonon

Lapszemle 2020.06.08 Forrás: érdmost.hu
Erre figyeljünk, ha időpontot kérünk telefonon

Szinte senki nem értesíti a rendelőt ha mégsem jön, pedig mindig lenne kit behívni a megüresedett helyre.

A közeljövőben várhatóan tovább enyhülnek az egészségügyet érintő szigorú szabályok, és a mostaninál jóval többen keresik majd fel a szakrendeléseket. Ez hatalmas terhet róhat a betegelőjegyzéssel foglalkozó kollégákra. Nemcsak az ő helyzetüket, hanem a magunkét is megkönnyíthetjük, ha megfogadunk pár egyszerű tanácsot - írta az érdmost.hu.

„Március közepén, amikor két nap alatt átálltunk a csak sürgősségi betegellátásra, ötezer előjegyzést kellett telefonon lemondanunk. Volt, akit háromszor is felhívtunk, mire elértük. Sokan nem vették fel a privát számról érkező hívást, de miután az intézmény vezetősége elintézte, hogy a rendelő telefonszáma megjelenjen a hívott fél képernyőjén, a páciensek 99 százalékát el tudtuk érni. Nagyon megértőek voltak, sokan mondtak köszönetet a munkánkért. Sajnos, ez múlik, ahogy csökken a vírusveszély, az emberek türelmetlenebbek, idegesebbek” – mondták el a lapnak az érdi szakrendelőben.

„Aki a telefonhívásokat fogadja, ott ül a pult mögött, és időpontot ad a személyesen érkezőknek is. Aki a plexi másik oldalán áll, csak azt látja, hogy a kolléga telefonál – kaptunk már olyan megjegyzést, hogy ne most intézzük a magánügyeinket, mert a reklamáló nem tudhatta, hogy egy másik páciens van a vonal túloldalán, aki esetleg olyan állapotban van, hogy nem tud személyesen bejönni időpontot kérni. Aki pedig telefonálni próbál, azért zúgolódik, hogy miért nem tud elérni minket – pedig ennek egyszerű oka van: épp valaki mással egyeztetünk időpontot az egyik szakrendelésre”. 

Ami azt illeti, maguk a telefonálók is gyorsíthatnának a rendszeren – például azzal, hogy a hívás előtt maguk elé készítik az orvosi beutalót, tollat és papírt. Egy előjegyzésre két perc elegendő lenne, mégis, akár hat percig is elhúzódhat, mert a beteg nem tudja pontosan, hova szeretne menni (az „ultrahangra kérek időpontot” nem elégséges), az előjegyzésesnek kell feltennie keresztkérdéseket, hogy kiderítse, és közben telnek a percek. Nem is gondolnánk, milyen gyakran előfordul, hogy a hívó fél nem talál tollat, papírt, hogy feljegyezze az időpontot, és míg ő keresgél, az előjegyzést végző kolléga nem tehet mást, mint vár, akár öt percig is. A beteg beazonosítása egyébként gyorsan megy, ha már volt a rendelőben, pillanatok alatt megtalálják a rendszerben, de az sem probléma, ha először jönne az intézménybe, mert az időpontkéréshez pár adatot kell csak rögzíteni. „Persze, van, aki – mondjuk egy műtét előtt – kivizsgálásra menne, és össze kell hangolnunk az időpontokat, ami valóban nem két perc” – jegyzi meg Hajnalka. 

Az e-mailes előjegyzés sokkal optimálisabb, sem kimozdulni, sem telefonálgatni nem kell, a válasz huszonnégy órán belül megérkezik a postafiókunkba. Sajnos, ezzel a lehetőséggel még kevesebben élnek – és ami még szomorúbb, a feleslegessé vált időpont lemondásával sem. Szinte senki nem értesíti a rendelőt ilyen esetben, pedig mindig lenne kit behívni a megüresedett helyre.

Az előjegyzésnek nemcsak arról kell gondoskodnia, hogy a betegellátás folyamatos legyen, hanem figyelnie kell azt is, hogy melyik orvos mikor van szabadságon, betegállományban vagy épp konferencián, és ha valamiért elmarad egy rendelés, azonnal értesíteniük kell az előjegyzett betegeket. „Ez a munka nagy pontosságot és koncentrációt kíván, de legfőképpen empátiát”. Szerencsére nagyon jó számítógépes programmal dolgoznak. A munkájukat most már az is megkönnyíti, hogy a személyesen érkező betegeknél nem kell cetlikre írogatniuk az időpontot, mert a program kinyomtatja, minden szükséges információval együtt. „Amíg mi írtuk fel, a betegek elvesztették, eldobták a papírt, most megőrzik, sőt, még hozzá is tűzzük a beutalóhoz.”  Továbbiak a cikkben