• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Esti mérleg Velkey Györggyel

Lapszemle Forrás: InfoRádió

A Magyar Kórházszövetség elnöke szerint az elmúlt év kormányzati intézkedései miatt történt javulás az egészségügyben.

Több, mint kétszáz egészségügyi szolgáltatással kapcsolatosan érkezett panasz tavaly az Országos Tisztifőorvosi Hivatalhoz - számolt be róla tegnap a Világgazdaság. Ez negyven százalékos csökkenés az elmúlt évhez képest. Az InfoRádió a Magyar Kórházszövetség elnökét kérdezte a javulás okairól.

Velkey György elmondta, nyilvánvalóan minden panasz sok, az lenne jó, ha nem lenne semmilyen panasz, de sajnos egy ilyen nagy rendszerben, mint az egészségügy, nem lehetséges. De azt hiszem, hogy nagyon nagy jelentősége van itt az Országos Betegjogi és Dokumentációs Központ működésének, ami tavaly év végén indult és a panaszok kezelését elsődlegesen tudja tartani az intézményekben, és azonnal, gyors helyi válaszokat tud az intézményvezetőktől és az ott levő dolgozóktól kapni így a beteg. Ami a legjobb elintézési módja ezeknek az ügyeknek azt hiszem.

Hozzátette, nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy a szakma minőségfejlesztésében aktívan részt vegyünk Kórházszövetségként is. Különböző szakmai irányelvek, szakmai intézményi protokollok, az intézményi minőségirányításnak a fejlesztése az az elindult folyamat, amelyben partnerek vagyunk mi is, és fontosnak tartjuk azt, hogy ilyen módon a panaszok visszaszorulhassanak, hiszen amennyiben a meglevő szabályok szerint történik a kivizsgálás, akkor ez ilyen értelemben ellenőrizhetővé, visszakereshető és elfogadható lesz mindenkinek.

A Kórházszövetség nem hatóság, tehát mi vizsgálatot nem indíthatunk, a szövetséghez ilyen típusú panaszok nem érkeznek, hogyha érkeznének, akkor azt nyilván továbbítanánk az illetékesekhez, az Országos Betegjogi Dokumentációs Központhoz, vagy az OTH-hoz. Nekünk nincsen ilyen lehetőségünk, hogy panaszügyekkel foglalkozzunk.