• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Fél napot is várnak a betegek a szállításra

Lapszemle Forrás: delmagyar.hu

Órákig utaztatott, vagy este 10-ig a kórházban várakozó betegek – ismét sok a panasz a betegszállítókra.

A cégeknél azt mondják, ennyi pénzből csoda, hogy még működőképesek. A mozgásában korlátozott, oxigénhez kötött Peleskei Istvánné elmondta, kontrollvizsgálatra kellett Deszkre utaznia, délelőtt fél 10-re oda is ért vele a mentő, majd amikor fél 12-kor végzett, az orvosok betegszállítót kértek neki, ám az este 6 órakor sem érkezett meg, az asszony ekkor kezdte elveszíteni a türelmét, hiszen étlen-szomjan várakozott. A beteg asszony hozzátette, végül este 8 órakor egy orvosnak tűnt fel, hogy még mindig a folyosón ül. Rákérdezett a diszpécsereknél, és kiderült, este 10 óra előtt nem is tudnak érte jönni. Az asszony ezért végül taxival ment haza – írja a Délmagyarország Napilap cikke nyomán a delmagyar.hu portálja.

Sajnos nem egyedi eset, hogy a betegek fél napokat várnak a betegszállítókra. Csongrád megyében 23 autó teljesít szolgálatot, a lakosságszámra elosztva pedig kiderül: egy jármű 18 ezer 255 beteget szolgál ki. Naponta több tucat fuvart kell mindegyiknek teljesítenie, mindezt ráadásul úgy, hogy egyik utat a másikra fűzik.

A finanszírozásunk 2007 óta változatlan, miközben a feladatszám 33 %-kal, az üzemanyagár pedig 63 %-kal nőtt – mondta Tóth István, a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületének elnöke. Mindezt úgy tudták kompenzálni, hogy az 5 személyes autókat 9 személyesre cserélték, így egyszerre több beteget is el tudnak szállítani. Csakhogy ezzel a betegek várakozási ideje nő.

Míg korábban három betegnek kellett bevárnia egymást – kijöjjön a lakásból, elvigyük a vizsgálatra, felkísérjük –, most hétnek kell alkalmazkodnia a többihez. Így előfordulhat, hogy van, akit órákon keresztül autóztatunk, mire eljut az orvosához. Tóth István hozzátette azt is: rengeteg időt elvesz az is, hogy a feladatfelvételkor sok a torzulás: a helyszínen derül ki, hogy nem ott van a beteg, nem oda kell vinni, nem olyan típusú szállítást igényel, mint amire számítottak, vagy nem arra a napra kérte a kocsit. Mint mondta, arra koncentrálnak, hogy a délelőtti rendelésekre mindenki időben odaérjen, így a hazaszállításokat csak délutánra tudják ütemezni.

Intézetből 24, vizsgálatról 6 órával a jelzés után kell elszállítanunk a betegeket – mondta Bárkányi Péter, a Szegeden, Kisteleken és Sándorfalván szállító Ekitep Kft. ügyvezetője. A cég 4 autójával napi 90-100 fuvart teljesít, ráadásul döntően ülőkocsis vagy fekvő betegeket szállítanak, maximum ketten férnek be egy járműbe. Képtelenség ezt az igényt kielégíteni, több autóra lenne szükség. Nekünk két tartalékautónk van, az egyiket gond nélkül be tudnánk állítani. De nem kapunk rá finanszírozást, így ezt nem tudjuk megtenni – tette hozzá Bárkányi Péter.