• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Fogalmuk sincs, miért, mire kell várni a kórházban

Lapszemle 2020.01.08 Forrás: klubradio.hu
Fogalmuk sincs, miért, mire kell várni a kórházban

Amikor az akut betegellátás megérkezett Magyarországra, egy fontos dolgot elfelejtettek, mégpedig a betegtájékoztatást.

Az egészségügyi dolgozók nagy része egy nagyon fontos dolgot elfelejt a munkája során, mégpedig a betegtájékoztatást. A konfliktusok ezért nem is elsősorban abból fakadnak a betegekkel, hogy azoknak sokat kell várniuk az ellátásra, hanem hogy fogalmuk sincs, mire várnak és miért kell várniuk – erről beszélt a Klubrádióban egy sürgősségin dolgozó nővér. Meg arról, hogy egyre több intézmény ismeri fel a problémát, és próbál tenni ellene - írja a klubrádió.hu.

Baji Anikó sürgősségi triázsként, azaz osztályozó nővérként dolgozik, a hétköznapokban pedig az AKUT Szakasz - C vágány blog alapítója és szerzője. Blogján elsősorban a sürgősségi osztályok titokzatos világát próbálja meg közelebb hozni az olvasókhoz, témáit a mindennapi helyzetekből, a betegek igényeiből meríti, figyelembe véve a kollégáiban megfogalmazódott gondolatokat, érzéseket. Havonta átlagban 2 millió embert ér el és több mint 800 ezer reakciót kap, ezáltal nagyon sok helyre eljutnak tapasztalatai. 

Nem az a legnagyobb baj ...

Az emberek, amikor bemennek a sürgősségire, csak a rohanást látják és azt, hogy bizony rengeteget kell várni. Baji Anikó – Ancsa, ahogy a betegei is szólítják – azt mondja, a konfliktusok nem a várakozásból származnak, hanem hogy fogalmuk sincs, mire várnak. A “miért kell várni” és a “mi történik a back stage-ben” kérdésekre igyekszik választ adni a bejegyzéseiben.

Ancsa elmondta, hogy amikor az akut betegellátás megérkezett Magyarországra a kétezres évek elején, akkor szakmán belül egy nagyon fontos dolgot elfelejtettek, mégpedig a betegtájékoztatást. Sőt, még talán a szakemberek edukációja is elmaradottabb volt, ezen pedig most próbálnak valamennyit segíteni. Ő például triázsként először mindig bemutatkozik, tájékoztatja a betegeket a munkájáról, a falon lévő infografikákról, elmondja, mi fog történni a vizsgálóban és utána, ettől pedig megnyugszanak, hiszen tudják, hogy tudnak róluk, hogy mire várnak, és hogy történni fog velük valami.

További részletek a cikkben.