• nátha
    • Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

      Fújd ki rendesen! Minden a nátháról

    • Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

      Alvadásgátló mellett a nátha terápiája sem egyszerű

    • A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

      A felsőlégúti nyavalyák könnyen megkeseríthetik a karácsonyt

  • melanóma
    • Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

      Ismeri a melanoma 15 rizikófaktorát?

    • A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

      A mesterséges intelligencia az anyajegyszűrésben

    • Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

      Segítenek a szűrőkampányok a melanoma felismerésében

  • egynapos sebészet
    • Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

      Duplájára nőtt az egynapos sebészeti ellátások aránya

    • Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

      Két és félszer több az egynapos műtét a győri Petz-kórházban

    • Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

      Egynapos ellátási egységet adtak át a pécsi szívcentrumban

Fogalmuk sincs, miért, mire kell várni a kórházban

Lapszemle 2020.01.08 Forrás: klubradio.hu
Fogalmuk sincs, miért, mire kell várni a kórházban

Amikor az akut betegellátás megérkezett Magyarországra, egy fontos dolgot elfelejtettek, mégpedig a betegtájékoztatást.

Az egészségügyi dolgozók nagy része egy nagyon fontos dolgot elfelejt a munkája során, mégpedig a betegtájékoztatást. A konfliktusok ezért nem is elsősorban abból fakadnak a betegekkel, hogy azoknak sokat kell várniuk az ellátásra, hanem hogy fogalmuk sincs, mire várnak és miért kell várniuk – erről beszélt a Klubrádióban egy sürgősségin dolgozó nővér. Meg arról, hogy egyre több intézmény ismeri fel a problémát, és próbál tenni ellene - írja a klubrádió.hu.

Baji Anikó sürgősségi triázsként, azaz osztályozó nővérként dolgozik, a hétköznapokban pedig az AKUT Szakasz - C vágány blog alapítója és szerzője. Blogján elsősorban a sürgősségi osztályok titokzatos világát próbálja meg közelebb hozni az olvasókhoz, témáit a mindennapi helyzetekből, a betegek igényeiből meríti, figyelembe véve a kollégáiban megfogalmazódott gondolatokat, érzéseket. Havonta átlagban 2 millió embert ér el és több mint 800 ezer reakciót kap, ezáltal nagyon sok helyre eljutnak tapasztalatai. 

Nem az a legnagyobb baj ...

Az emberek, amikor bemennek a sürgősségire, csak a rohanást látják és azt, hogy bizony rengeteget kell várni. Baji Anikó – Ancsa, ahogy a betegei is szólítják – azt mondja, a konfliktusok nem a várakozásból származnak, hanem hogy fogalmuk sincs, mire várnak. A “miért kell várni” és a “mi történik a back stage-ben” kérdésekre igyekszik választ adni a bejegyzéseiben.

Ancsa elmondta, hogy amikor az akut betegellátás megérkezett Magyarországra a kétezres évek elején, akkor szakmán belül egy nagyon fontos dolgot elfelejtettek, mégpedig a betegtájékoztatást. Sőt, még talán a szakemberek edukációja is elmaradottabb volt, ezen pedig most próbálnak valamennyit segíteni. Ő például triázsként először mindig bemutatkozik, tájékoztatja a betegeket a munkájáról, a falon lévő infografikákról, elmondja, mi fog történni a vizsgálóban és utána, ettől pedig megnyugszanak, hiszen tudják, hogy tudnak róluk, hogy mire várnak, és hogy történni fog velük valami.

További részletek a cikkben.

Legolvasottabb cikkeink