• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Fogyasztóvédelem: Okos vevőket képeznek

Lapszemle Forrás: vg.hu

Idén már több mint 410 millió forint bírságot szabott ki az október végéig lezárult 41 ügyben a GVH.

A Gondolja végig higgadtan! címen tavaly indított kampány során mindenekelőtt a fiktív számlalevelekkel, a rák ellen ható szerekkel, a termékbemutatókkal, az üdülési joggal, a fogyókúrás készítményekkel és az utazási ajánlatokkal kapcsolatos visszásságokra reagált a GVH - írta a hivatal összegzése nyomán a vg.hu.

Továbbra is sok a megalapozatlan gyógy- és egészségre ható állítás miatt indított eljárás, és a környezettudatos vásárlókat célzó greenwasching, azaz egy adott termék zöldre mosása is jól jövedelmező iparággá fejlődött – nem véletlenül lett a zöldhirdetések világa az egyik legcélzottabban vizsgált terület a GVH részéről.

A celebekkel való hirdetés is bevált fogás, nem is minden esetben kifogásolható, de nemritkán mégis problémás. A nagy reklámértékű közismert személyekről ugyanis nem mindig lehet tudni, hogy valóban ismerik-e, és azért beszélnek ajánlóan az adott termékről vagy szolgáltatásról, mert elégedettek azzal, vagy azért, mert fizetnek nekik érte. Ez tisztességtelen magatartás, és alkalmas a fogyasztó megtévesztésére.

A nyáron indult Ne legyen könnyű préda! című kampány – egyelőre rövid időtartamot felölelő – kutatási adatai mindeközben azt mutatják, hogy sikerült gyors hatást elérni, a figyelmeztetéssel találkozó fogyasztók kétharmada nyilatkozta azt, hogy tudatosabb lett, és azóta jobban igyekszik elkerülni a megtévesztő reklámokat. A vállalkozókat sem hagyta hidegen a kampány, 21 százalékuk ismerte be, hogy elgondolkodott a hirdetés hatására, hogy cége reklámstratégiáját felül kellene vizsgálni a reklámok tartalmával kapcsolatos előírások tükrében.