Hat másodperces akadás esetén csúcsosodott a feszültség szintje, ekkor 81 százalék nem figyelt már a tartalomra.
Egy elektro-enkefalográffal (EEG) 150 előfizető agyi aktivitását figyelték egy a németországi Düsseldorfban végrehajtott, az Ericsson és a Vodafone megrendelésére készült kutatásban - számolt be róla az Origo. A vizsgálatban résztvevőknek 13 konkrét feladatot kellett elvégezniük 10 perc alatt egy okostelefonnal, például weboldalakat böngészni, videót streamelni és szelfit feltölteni közösségi oldalra. Az EEG-készülék mellett íriszkövetőt és pulzusmérőt is bevetettek a résztvevők figyelmének és szívverésének követésére.
A hálózatot manipulálták, a három kontrollcsoportnak jó, közepes és rossz minőségű netelérést biztosítottak a teszt során. A felmérés a következő eredményekre jutott:
• A német mobilozók már attól is idegesek lesznek, ha egyetlen másodpercet akad a nézni kívánt videó, vagy megjelenik a Töltés (buffering) felirat.
• Az Y-generáció (18-35 év közöttiek) és az úgynevezett "streaming bennszülöttek" - azon 16-18 évesek, akik már inkább online fogyasztanak digitális tartalmakat - sokkal kevésbé toleránsak, ha egy videó nem tölt be elég gyorsan. Átlagosan 35 százalékkal feszültebbek lettek, mint a 35 év feletti korosztály.
• A résztvevőket sokkal inkább zavarta, ha egy video betöltése a Facebookon késett, mint amikor YouTube-on történt meg ugyanez.
• Ha egy szelfi Facebookra való feltöltése két másodpercre megakad, az komolyan emeli a stresszszintet. Az Y-generáció pulzura 44 százalékkal ugrott meg ilyenkor. További felismerések a teljes cikkben