A változás legfontosabb eleme, hogy a jövőben már csak az elektronikus úton benyújtott dokumentumokat fogadja el a hivatal.
Július 1-től lép hivatalosan életbe az a január 1-ről elhalasztott új szabály, amely szerint a kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók a csedre, a gyedre, a táppénzre és a baleseti táppénzre vonatkozó kérelmet kizárólag elektronikus úton nyújthatják be - hívja fel a figyelmet az RSM Hungary blogja nyomán a napi.hu.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) szervezeti átalakulásának részeként a korábban ellátandó feladatai közül a pénzbeli ellátásokkal, baleseti táppénzzel, és az utazási költségtérítéssel kapcsolatos feladatai az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz (ONYF) kerültek - olvasható a szakblogon.
A társadalombiztosítási kifizetőhelyet fenntartó foglalkoztatóknak a kifizetett pénzbeli ellátásokról, baleseti táppénzről, továbbá a kifizetőhelyet megillető egyszázalékos mértékű költségtérítés összegéről havonta a kifizetőhelyi elszámolást továbbra is a székhelyük szerint illetékes kormányhivatalhoz kell benyújtaniuk.
A kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatóktól az OEP, illetve az ONYF már eddig is kizárólag az ÁNYK programmal kitöltött kérelmeket fogadta el, ám ezeket kinyomtatva és aláírva postán, vagy személyesen is eljuttathatták az egészségbiztosítónak.