A portál elindult a sikerességhez vezető úton: bekerült a legjobb tíz startup közé a Design Terminál idei őszi mentorprogramjában. Hogy minél kevesebbszer fordulhasson elő, hogy a fül- vagy akár a hasfájástól ordító gyereket az éjszaka vagy a hétvége közepén csak a harmadik ügyeletes kórházban fogadják, két barátnő még tavaly decemberben elindított egy weboldalt. Az oldal megálmodói ahhoz, hogy fejleszthessenek, támogatókat keresnek – írja az
mno.hu portálja.
Az oldal megálmodója, a Szent János kórház gyermektraumatológiáján ápolóként dolgozó Németh Franciska az MNO-nak elmondta, hogy majdnem minden műszakban találkozik olyan szülőkkel, akik a sürgősségi ellátásra szoruló gyerekükkel kórházról kórházra járnak.
A Gyermek SOS célja, hogy a szülők pár kattintással egyszerűen és villámgyorsan találhassák meg a lakhelyükhöz legközelebbi gyerekügyeletet. A felület főoldalára kattintva láthatók a főbb információkkal ellátott osztályok (többi között belgyógyászat, gyermeksebészet, szemészet, traumatológia, fogászat). A szülőknek csak azt kell kiválasztaniuk, hogy milyen ellátásra van szükség, majd meg kell adni, hogy melyik kerületben laknak. A felület ezt követően kiadja annak az ügyeletnek a címét és elérhetőségét térképpel ellátva, ahová a gyereket vinni lehet. Az oldalon egy csokorba szedve fellelhetők a budapesti háziorvosi ügyeletek és gyógyszertárak, valamint megyékre bontva a kórházak listája is. A portálon olvasható továbbá néhány javaslat, amit érdemes betartani, ha ügyeletre megyünk a gyerekkel.
A Gyermeksos.hu elindulását megelőzően az ügyeletek útvesztőjében nem volt nehéz eltévedni. Korábban csupán egy, stresszhelyzetben szinte kibogozhatatlan, többoldalas, az Országos Mentőszolgálat oldalán elérhető, áttekinthetőnek nem mondható sürgősségi beutalási ügyeleti rendből lehetett hellyel-közzel kisilabizálni, hova vigyék a szülők az adott esetben vérző fejű gyereket.
Németh Franciska barátnőjével, Kovács Barbara kommunikációs szakemberrel együtt tavaly úgy döntött, pótolják a tátongó űrt. Főállásuk mellett, közel félévnyi kemény munkával hozták létre a portált. A felület szinte azonnal igazolta az előzetes várakozásokat, havonta két-háromezer alkalommal az oldalon keresnek ügyeletet a rászorulók.