• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Gyereknek lenni Magyarországon sem játék

Lapszemle Forrás: nepszava.hu

A magar diákok iskolai terheltsége jóval meghaladja a nemzetközi átlagot.

Magyarország ismét az élbolyban: egy kutatás eredményei szerint a magar diákok iskolai terheltsége jóval meghaladja a nemzetközi átlagot. A magyarországi gyerekek hetente átlagosan 6,2 órát töltenek az otthoni házi feladatok elkészítésével - mutatott rá a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) egyik legfrissebb, 28 ország 15 éves fiataljai között elvégzett kutatása, a teljes listán hazánk a 11. helyen áll. Az alapvető jogok biztosa vizsgálná a gyerekekre nehezedő nyomást, pedagógusok, szakértők pedig arra figyelmeztetnek: a tanulás és a szabadidő közti egyensúlyra kell törekedni – írja a Népszava – online.

A nemzetközi átlag 4,9 óra, a listában pedig olyan országok előztek meg minket, mint a jelenlegi kormányhatalom által követendő példaként beállított Kazahsztán, Oroszország vagy a dobogó legfelsőbb fokán álló Kína, ahol hetente mintegy 14 órát töltenek leckeírással az iskolások. A legkedvezőbb helyzetben a finnországi fiatalok vannak, ők heti 2,8 órát szánnak a házi feladatok elkészítésére. Ez persze nem jelenti azt, hogy a lista alján szereplő országok diákjai rosszabbul teljesítenek az iskolában, sőt. Különböző kutatások már évek óta bizonygatják, hogy a sok házi feladat a szándékkal ellentétes célt érhet el: a gyerekek teljesítménye romlik, ha az iskolában és otthon is túlterheltek.

Azt, hogy a kormány szakpolitikusai mindezt mennyire veszik figyelembe, továbbra is kérdés. Annak ellenére, hogy a kormányzati kommunikáció a jelenlegi oktatáspolitikát is gyakran sikerként, európai mintaként propagálja, valós tevékenysége szembemegy az uniós elvárásokkal – vélekedett Mendrey László. A Pedagógusok Demokratikus Szövetségének (PDSZ) elnöke hozzátette: ez látszik abból is, hogy a köznevelési törvény átalakításának koncepciójában nem látható nyoma a tananyag csökkentésére történő törekvésnek.