Az ugyanannyi hatóanyagot tartalmazó tabletták fogyasztói ára között akár tízszeres árkülönbség is lehet, megéri rákeresni és összehasonlítani.
Megszerezte az Index annak a 25 gyógyszernek a listáját, amelyeknél önkéntes alapon vállalná az ellátási lánc, hogy a tavaly év végi árakat maximumnak tekinti, vagyis nem engedi e fölé emelni a fogyasztói árakat. Ha helyes az Index által megszerzett gyógyszerlista, akkor annak van egy elég elgondolkodtató mellékszála - írta a G7.hu.
Alistán lévő gyógyszerek jelentős része márkás termék, a márkák nevét sajnos a jogi szabályozás miatt mi nem írhatjuk le, de egy hasonlattal élve olyan a helyzet, mintha a 1,5 százalékos tehéntejről beszélnénk, amelyet több gyártó különböző márkaelnevezésekkel hoz forgalomba. A termék lényegi eleme ugyanaz (a gyógyszereknél ez a hatóanyag), de az értékesítés üzleti modellje a legkülönfélébb lehet.
Általános gyakorlat, hogy vannak olyan gyártók, amelyek erős márkanevet építenek fel, sokat reklámozzák is a terméket, ez megnöveli a költségeket, és így a fogyasztói árat is, de ha jól ki van találva a marketing, akkor többet lehet a készítményből eladni, így összességében megéri ezt az utat választani.
A másik megközelítés az, amikor a gyártó nem marketingeli a terméket, még csak nem is feltétlenül talál ki jól hangzó márkaneveket, de ennek következtében jóval olcsóbb a márkás verziónál, és abban bízik, hogy a vásárlók számára ez lesz a vonzóbb ajánlat.
Ha ezek ismeretében nézzük végig az Index listáját, akkor azonnal látszik, hogy azon csupa márkás termék van. Ezt egy laikus abból tudja a legjobban felismerni, hogy ha beugrik egy sokat hallott-látott reklám valamelyik névről, akkor biztos, hogy jól márkázott a termék, sokat költenek rá, de arra is nagy eséllyel lehet fogadni, hogy lehetnek nála sokkal kevésbé ismert, nem reklámozott, de olcsóbb verziók is.