• nátha
    • Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

      Kevés bosszantóbb dolog van a náthánál

    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

      Polgármesteri nyílt levél: mikor működhet az egynapos sebészet Újbudán?

    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

Gyógyszerár: a listán lévőnél tízszer olcsóbb verzió is kapható

Lapszemle 2025.06.10 Forrás: G7.hu
Gyógyszerár: a listán lévőnél tízszer olcsóbb verzió is kapható

Az ugyanannyi hatóanyagot tartalmazó tabletták fogyasztói ára között akár tízszeres árkülönbség is lehet, megéri rákeresni és összehasonlítani.

Megszerezte az Index annak a 25 gyógyszernek a listáját, amelyeknél önkéntes alapon vállalná az ellátási lánc, hogy a tavaly év végi árakat maximumnak tekinti, vagyis nem engedi e fölé emelni a fogyasztói árakat. Ha helyes az Index által megszerzett gyógyszerlista, akkor annak van egy elég elgondolkodtató mellékszála - írta a G7.hu.

Alistán lévő gyógyszerek jelentős része márkás termék, a márkák nevét sajnos a jogi szabályozás miatt mi nem írhatjuk le, de egy hasonlattal élve olyan a helyzet, mintha a 1,5 százalékos tehéntejről beszélnénk, amelyet több gyártó különböző márkaelnevezésekkel hoz forgalomba. A termék lényegi eleme ugyanaz (a gyógyszereknél ez a hatóanyag), de az értékesítés üzleti modellje a legkülönfélébb lehet.

Általános gyakorlat, hogy vannak olyan gyártók, amelyek erős márkanevet építenek fel, sokat reklámozzák is a terméket, ez megnöveli a költségeket, és így a fogyasztói árat is, de ha jól ki van találva a marketing, akkor többet lehet a készítményből eladni, így összességében megéri ezt az utat választani.

A másik megközelítés az, amikor a gyártó nem marketingeli a terméket, még csak nem is feltétlenül talál ki jól hangzó márkaneveket, de ennek következtében jóval olcsóbb a márkás verziónál, és abban bízik, hogy a vásárlók számára ez lesz a vonzóbb ajánlat.

Ha ezek ismeretében nézzük végig az Index listáját, akkor azonnal látszik, hogy azon csupa márkás termék van. Ezt egy laikus abból tudja a legjobban felismerni, hogy ha beugrik egy sokat hallott-látott reklám valamelyik névről, akkor biztos, hogy jól márkázott a termék, sokat költenek rá, de arra is nagy eséllyel lehet fogadni, hogy lehetnek nála sokkal kevésbé ismert, nem reklámozott, de olcsóbb verziók is.