• nátha
    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Gyógyszerreklám: Napi sokszor sok a hirdetés

Lapszemle Forrás: vg.hu

A tb-támogatások szűkítése miatt több vény nélküli szert kell eladni.

A nem receptköteles orvosságok forgalmának növelésével igyekeznek pótolni a gyógyszercégek legalább részben azt a bevételkiesést, amit a kormány árletörő intézkedései miatt a vényköteles készítmények piacán elszenvednek - írja a vg.hu.

A recept nélkül kapható gyógyszerekből és gyógyhatású készítményekből (OTC) az egy évvel korábbinál 11 százalékkal többet, mintegy 147 milliárd forintnyit értékesítettek itthon tavaly a Nielsen piackutató tájékoztatása szerint. Átlag feletti növekedést regisztráltak a láz- és fájdalomcsillapítóknál (13 százalék), a köhögéscsillapítóknál (14 százalék), az orrdugulás elleni (17 százalék), a puffadás elleni (12 százalék), a hasmenés elleni (16 százalék) és a gombaellenes szereknél (13 százalék).

Az értékesítést ennél, a laikusok által kevéssé átlátható termékcsoportnál különösen nagymértékben befolyásolja a reklám, amelyre egyre többet költenek a gyógyszercégek. A reklámköltés-méréssel és elemzéssel foglalkozó Kantar Media adatai szerint a 2012-es 106,3 milliárd forintról 2013-ra 111,7 milliárd forintra nőttek a „gyógyászat, gyógyhatású készítmény" szektor reklámkiadásai. Az írott sajtó ebből egyre csökkenő, az elektronikus média és az internet pedig egyre növekvő bevételt realizál. A leghatékonyabb reklámeszköznek még mindig a televíziót tartják, a reklámköltések nagyjából 90 százaléka ide irányul.

Slágerszerek: megfázás, puffadás, fájdalom ellen
A tévés gyógyszerreklámok 23 százaléka megfázás, influenza elleni készítmények, 14 százaléka fájdalomcsillapítók, nyugtatók, 12 százaléka vitaminok, vitaminitalok, 11 százalékuk emésztést segítő szerek, 7 százaléka ízületi bántalmak elleni orvosságok, míg 3-3 százaléka allergia ellenes és bőrgyógyászati készítmények vásárlására ösztönzött – állapította meg a Nielsen. Egyik évről a másikra legnagyobb mértékben, 36 százalékkal az ízületi bántalmak elleni készítményeknél emelkedett a költés, de 24 százalékkal többet fordítottak a cégek az allergia elleni készítményeik, 16 százalékkal pedig a megfázás, influenza elleni készítményeik valamint szemcseppjeik tévéreklámjaira.