• nátha
    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

    • Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

      Tudományos bizonyítékok támasztják alá a húsleves gyógyerejét

    • Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

      Tízből csak három magyar fújja ki helyesen az orrát

  • melanóma
    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

    • Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

      Orvosi bravúr került a Guinness Rekordok Könyvébe

  • egynapos sebészet
    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

    • Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

      Egynapos sebészet: új szakmai kollégiumi tagozata van a területnek

Győr-Sopron fekete zónája a légimentésnek

Lapszemle Forrás: kisalföld.hu

Pápán építettek volna légimentő bázist, engedély is, pénz is volt rá.

A megye nagy része fekete zóna a légimentés szempontjából: Győrbe, Sopronba, Mosonmagyaróvárra csak 20-40 perc alatt érnek el a helikopterek – állítja dr. Túri Péter, a hazai légimentés volt vezetője. Az Európai Unió által is támogatott mentés szakmai norma alapján az egészségkárosodást követően a riasztástól számított 15 percen belül a mentőknek meg kell kezdeni a beavatkozást a helyszínen. Ez a normatíva érvényes a helikopteres légimentésre, amelynek fontosságára ráirányította a fókuszt a győri női kosárlabda csapat tragikus balesete a 85-ös főúton az utóbbi hetekben. A témával elsőként a Kerozingőzös repülési szakportál foglalkozott – írja a kisalfold.hu portálja.

Ha figyelembe vesszük a nyugati ország részben elérhető legközelebbi légimentő bázisok (Budaörs, Balatonfüred, Sármellék) elhelyezkedését, s rátekintünk a térképre, akkor egyértelművé válik, hogy Győr-Moson-Sopron jelentős részére szükség esetén nem tudnak negyedóra alatt elrepülni a légimentők. A megye déli csücskében fekvő Veszprémvarsányt ugyan képesek elérni 15 perc alatt, de Győr esetében a repülési idő 20-25 perc,

A terv szerint Pápán építettek volna légimentő bázist: a beruházás teljes költsége körülbelül 120 millió forintba került volna, miközben 2010 végén a Magyar Légimentő Nonprofit Kft.-nek 90 millió forint feletti eredménytartaléka volt. Hiába szereztek jogerős építkezési engedélyt, hiába bontatták el egy régi mosodát a kiszemelt területen több millió forintból, az utóbbi három és fél évben érthetetlen módon elhalt a pápai beruházás. Történt mindez annak ellenére, hogy a pápai NATO-bázis mellett érvként hangzott el a helyi légimentő központ kialakítása. Utóbbi tényről írásos dokumentum is született, amiről minden érintett félnek tudnia kell - húzta alá dr. Túri Péter.

A Kerozingőzös repülési szakportál adatai szerint a pápai légimentő bázis elhelyezkedése lehetővé tenné, hogy az eddig lefedetlen területek nagyjából 90 százalékán biztosítottá váljon a 15 perces normaidő. Ráadásul mivel felújított repülőtérről van szó, az további előnyökkel járna: a korszerű fénytechnika rendszer az éjszakai repüléseket is lehetővé tenné.

Legolvasottabb cikkeink