• nátha
    • Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

      Kutatók vizsgálják komolyan, létezik-e férfinátha?

    • A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

      A nátha ellen a mai napig nem tudunk mit tenni

    • Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

      Két náthagyógyszert el kellene felejteni - tiltás lehet a végük

  • melanóma
    • Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

      Drámai mértékben nő a melanomás esetek száma

    • Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

      Fényvédelem, önvizsgálat és tudás: együtt védenek a bőrrák ellen

    • A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

      A Szigeten is keresd a „rút kiskacsát”!

  • egynapos sebészet
    • Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

      Egynapos sebészet Pakson: hamarosan újraindulhat az ellátás?

    • A kecskeméti kórház orvosa lett az Egynapos Sebészeti Tagozat elnöke

    • Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

      Egy év alatt több mint 3000 műtét a kecskeméti egynapos sebészeten

Három éve működik a 112-es segélyhívó

Lapszemle Forrás: beol.hu

Jelentősen tehermentesítik a készenléti szerveket azzal, hogy a beérkező hívások 80 százalékát megfogják\\\" nem kapcsolják át nekik.

Ha valaki Magyarországon tárcsázza a 112-es európai segélyhívó számot, Miskolcon vagy Szombathelyen csöröghet ki a hívása. Az Országos Rendőr-főkapitányság Rendészeti Főigazgatóság Ügyeleti Főosztályának két hívásfogadó központja három éve, március 13-án kezdte meg működését. Fokozatosan, megyéről megyére haladva vették át a 107-es és 112-es számra érkező hívások fogadását – írja a police.hu híre nyomán a beol.hu portálja.

Idén január 26-a óta a katasztrófavédelem 105-ös hívószáma is nálunk csörög, és novembertől a mentők 104-es számára érkező hívásokat is teljeskörűen mi fogadjuk. Fő feladatunk, hogy a beérkező segélyhívásokat előszűrjük, és a valóban intézkedést igénylőket azonnal továbbítsuk a rendőrséghez, a mentőkhöz vagy a katasztrófavédelemhez – emelte ki Hablicsek Nikoletta ezredes, az ügyeleti főosztály vezetője.

Ha a hívás több szerv beavatkozását igény­li, konferenciahívást hozunk létre a felek között, így a telefonálónak nem kell többször elmondania a problémáját, hanem időveszteség nélkül minden érintett értesül róla. Jelentősen tehermentesítjük a készenléti szerveket azzal, hogy a beérkező hívások 80 százalékát „megfogjuk", nem kapcsoljuk át nekik.

Működésük megkezdése óta 2017. március 31-ig 14 469 144 hívást fogadtak. Az idei első három hónapban 1 019 720-at. Ennek közel kétharmada nem igényelt intézkedést, több mint ötöde valós segélyhívás volt. 11,5 százalékuk információ kérésére irányult, és volt 94 291 „rosszindulatú segélyhívás" is, azaz valaki alaptalan bejelentést tett, vagy a valódi segélykéréseket megakadályozva „viccelődik", rosszindulatú megjegyzéseket tett.

A szabálysértési törvény 2013. szeptember 1-je óta szankcionálja ezeket a magatartásokat, és szükség esetén el is indítják az eljárást a telefonbetyárok ellen. Gyakori tévhit, hogy a fogadók nem látják a telefonáló hívószámát, ha annak kijelzését ő letiltotta. Ez nem igaz, sőt, ha vezetékes telefonról érkezik a hívás, az operátor monitorján automatikusan megjelenik az előfizető neve és címe, telefonfülkéből indított hívásnál pedig a fülke lokációja.