Jelentősen tehermentesítik a készenléti szerveket azzal, hogy a beérkező hívások 80 százalékát megfogják\\\" nem kapcsolják át nekik.
Ha valaki Magyarországon tárcsázza a 112-es európai segélyhívó számot, Miskolcon vagy Szombathelyen csöröghet ki a hívása. Az Országos Rendőr-főkapitányság Rendészeti Főigazgatóság Ügyeleti Főosztályának két hívásfogadó központja három éve, március 13-án kezdte meg működését. Fokozatosan, megyéről megyére haladva vették át a 107-es és 112-es számra érkező hívások fogadását – írja a police.hu híre nyomán a beol.hu portálja.
Idén január 26-a óta a katasztrófavédelem 105-ös hívószáma is nálunk csörög, és novembertől a mentők 104-es számára érkező hívásokat is teljeskörűen mi fogadjuk. Fő feladatunk, hogy a beérkező segélyhívásokat előszűrjük, és a valóban intézkedést igénylőket azonnal továbbítsuk a rendőrséghez, a mentőkhöz vagy a katasztrófavédelemhez – emelte ki Hablicsek Nikoletta ezredes, az ügyeleti főosztály vezetője.
Ha a hívás több szerv beavatkozását igényli, konferenciahívást hozunk létre a felek között, így a telefonálónak nem kell többször elmondania a problémáját, hanem időveszteség nélkül minden érintett értesül róla. Jelentősen tehermentesítjük a készenléti szerveket azzal, hogy a beérkező hívások 80 százalékát „megfogjuk", nem kapcsoljuk át nekik.
Működésük megkezdése óta 2017. március 31-ig 14 469 144 hívást fogadtak. Az idei első három hónapban 1 019 720-at. Ennek közel kétharmada nem igényelt intézkedést, több mint ötöde valós segélyhívás volt. 11,5 százalékuk információ kérésére irányult, és volt 94 291 „rosszindulatú segélyhívás" is, azaz valaki alaptalan bejelentést tett, vagy a valódi segélykéréseket megakadályozva „viccelődik", rosszindulatú megjegyzéseket tett.
A szabálysértési törvény 2013. szeptember 1-je óta szankcionálja ezeket a magatartásokat, és szükség esetén el is indítják az eljárást a telefonbetyárok ellen. Gyakori tévhit, hogy a fogadók nem látják a telefonáló hívószámát, ha annak kijelzését ő letiltotta. Ez nem igaz, sőt, ha vezetékes telefonról érkezik a hívás, az operátor monitorján automatikusan megjelenik az előfizető neve és címe, telefonfülkéből indított hívásnál pedig a fülke lokációja.