A Magyar Hospice Alapítvány nemrég egy orvos-beteg kapcsolat programot indított.
Súlyos beteg ember, akinek öt perce van arra, hogy mindent megtudjon a diagnózisról és a terápiáról. Agyonhajszolt orvos, akinél sorban állnak a páciensek, és aki naponta több tucat döntést hoz élet-halál kérdésekben. Nem csoda, hogy a találkozásuk néha felér egy karambollal, különösen, ha súlyos, gyógyíthatatlan betegség az apropója. Hogyan lehet egy ilyen beszélgetést emberibbé, hatékonyabbá tenni? – teszi fel a kérdést cikkében a hvg.hu.
A jó orvos-beteg kommunikáció kiemelkedően fontos, különösen a komoly betegségekkel szembesülő páciensek esetében. A Magyar Hospice Alapítvány ezért nemrég egy orvos-beteg kapcsolat programot indított, amely segíti a betegek önérvényesítését, de azt is vizsgálja, hogy az orvosok hogyan látják magukat a tragikus hírvivői szerepben, és az ő kommunikációjukat miképp lehet javítani.
„25 éve dolgozom rákbetegekkel. Nagyon nem mindegy, milyen kapcsolat alakul ki az orvos és a beteg között, ami nagyban függ attól, az orvos tudja-e a helyzetet jól kezelni, a beteg pedig tud-e felnőttként viselkedni, vagy egy olyan paternalisztikus viszonyt fogad el, melyben mindent ráhagy az orvosra, történjen vele, amit ő akar" – mondta a hvg.hu-nak Muszbek Katalin, a Magyar Hospice Alapítvány igazgatója.