Fontos infó még, hogy a legtöbb osztályon 1 betegnek 1 kezelőorvosa van, így mindenképp őt próbálják keresni.
Mikor, és hogyan érdeklődjünk? Mi a teendő, ha nem érjük el az orvost? Ki adhat felvilágosítást? A "Vakcinainfó - Az orvos válaszol" csoport egyik orvosa mondja el a legfontosabb tudnivalókat - ismertette az egészségkalauz.hu.
1. Mikor, hogyan érdeklődjek?
Minden osztálynak van érvényes látogatási rendje, kérjük ezt minden esetben tartsák szem előtt! A kezelőorvost személyesen ebben az időpontban javasolt megkeresni. Ha minderre nincs lehetőség, marad a telefon: ebben az esetben inkább a délutáni órákat javasoljuk, ekkor már lemennek a vizsgálatok, műtétek, laborok, az orvos is sokkal többet fog tudni mondani. Sürgősségi osztályra bekerülve szintén érdemes pár órát várni, amíg a beteg sorrakerül, és lefolyik pár vizsgálata. Tipikus példa műtétes osztályokon, hogy a hozzátartozók délelőtt telefonálnak, amikor a kezelőorvos szinte biztosan a műtőben van, értelemszerűen nem ilyenkor logikus őt keresni. Ha sikerül őt elérni, fektessék le a kereteket: mikor, hol, hogyan kereshetik őt, így sokkal könnyebb lesz a későbbiekben. Fontos tudni, hogy információ csak a közvetlen családtagoknak adható, akiket az adott beteg kijelöl. A betegnek továbbá jogában áll megtiltani a kezelőorvosnak, hogy bizonyos személyeket tájékoztasson.
2. Mindenki beszéljen a kezelőorvossal?
NE! Sokkal egyszerűbb kijelölni egy, azaz egy darab kapcsolattartó személyt a családból, így sokkal követhetőbb a kommunikáció. Lehetőség szerint érdemes a jobb kommunikációs készségekkel rendelkező, esetleg egészségügyhez valamelyest konyító rokont kijelölni (tehát nem az élő fába is belekötő, tuskó nagybácsit).
További kérdések és válaszok a teljes cikkben