A betegség jeleinek láttán a szervezetben aktiválódtak a limfoid sejtek, amelyek veszély esetén riasztják a többi immunsejtet.
Az élő szervezetek alapvető tulajdonsága, hogy számítanak a rájuk leselkedő veszélyre, és ha észlelik, a fenyegetés úgynevezett üss vagy fuss (fight or flight) reakciót vált ki belőlük, ami azt jelenti, hogy vagy megpróbálnak megküzdeni az ellenséggel, vagy elmenekülnek előle. De mi a helyzet a szemmel nem látható ellenségekkel, mint a vírusok és a baktériumok? Ezt vizsgálták a Genovai Egyetem kutatói, akik a virtuális valóságban hajtották végre kísérletüket úgy, hogy hús-vér tesztalanyaikat egészségesnek és betegnek tűnő emberek avatárjaival szembesítették. Eredményeiket hétfőn tették közzé a Nature Neuroscience-ben - ismertette a qubit.hu.
A kísérlet 248 résztvevőjére VR-headseteket adtak, és velük azonos nemű emberek modelljeit vetítették eléjük, akik vagy egészségesnek tűntek, vagy valamilyen fertőzés jeleit mutatták, például a bőrükön látható kiütések formájában. Az EEG-vizsgálatok kimutatták, hogy a tesztalanyok felé közeledő, betegnek tűnő avatárok látványa aktiválta az agy azon területeit, amelyek a veszélyek észleléséért felelősek. A funkcionális mágnesesrezonancia-vizsgálatok (fMRI) arra is rávilágítottak, hogy a fertőzöttnek tűnő avatárok látványára megerősödött a kapcsolat az agy veszélyt érzékelő rendszere és a szervezet belső egyensúlyának fenntartásáért felelős agyterület, a hipotalamusz között.
További részletek a teljes cikkben